اسید لاکتیک 25 کیلویی چینی

اسید لاکتیک چیست؟

·      فرمول مولکولی (اسید لاکتیک):  C 3 H 6 O 3

·      وزن مولکولی:  90.078 گرم بر مول

·      نام شیمیایی:  2-هیدروکسی پروپیونیک اسید

·      شماره CAS:  50-21-5

جهت خرید اسید لاکتیک دارویی و غذایی 

با تلفن 09194568799 تماس حاصل فرمائید


 

2-هیدروکسی پروپیونیک اسید رایج ترین اسید هیدروکسی کربوکسیلیک است. این یک ماده شیمیایی است که اولین بار توسط شیمیدان سوئدی شیل در سال 1780 کشف شد. اسید لاکتیک یک مشتق طبیعی اسید آلی است.

این یک حد واسط است که در تخمیر قند طبیعی در نظر گرفته می شود (اکسیداسیون، متابولیسم). فرم غلیظ اسید لاکتیک برای جلوگیری از تخمیر دستگاه گوارش استفاده می شود.

این یک نوع اسید کربوکسیلیک است. این می تواند در غلظت های مختلف تولید شود. این غلظت ها 50٪، 88٪، 90٪ هستند.

شکل DL اسید لاکتیک ایزومر راسمیک است که یک ایزوفرم فعال بیولوژیکی در انسان است. اسیدهای کربوکسیلیک به یون هیدروژن می دهند تا در صورت وجود باز با یک باز تعامل کنند. با این خواص با همه پایه ها اعم از آلی و معدنی واکنش می دهند.

اسیدهای کربوکسیلیک با شش اتم کربن یا کمتر به طور آزاد یا متوسط ​​در آب محلول هستند. آنهایی که بیش از شش کربن دارند کمی در آب محلول هستند.

فرمول اسید لاکتیک: C 3 H 6 O 3

 

اسامی دیگر به شرح زیر است؛

·      2-هیدروکسی پروپانوئیک اسید

·      فرم DL

·      فرم L

·      50-21-5

·      2-هیدروکسی پروپیونیک اسید

·      اسید شیر

·      اتیلدنلاتیک اسید

·      پلی لاکتیک اسید

·      راسمیک لاکتیک

·      درجه USP

·      آلفا هیدروکسی پروپیونیک اسید

·      پروپیونیک اسید 2-هیدروکسی-

·      2-هیدروکسی-2-متیلاکتیک اسید

·      کشک

·      راه حل

·      نمک کلسیم فرم L

·      E 270

چگونه تولید می شود؟

به روش تخمیر یا مصنوعی در سیستم صنعتی تولید می شود. در فرآیند تخمیر، به کربوهیدرات، مواد مغذی و میکروارگانیسم نیاز دارد تا بتواند از طریق تخمیر آن را تولید کند.

کربوهیدرات های مورد استفاده در فرآیند تولید اسید لاکتیک عمدتاً شامل هگزوز یا هگزوزا، گلوکز، شربت ذرت، ملاس، آب چغندر قند، آب پنیر و همچنین ترکیباتی است که به راحتی به نشاسته برنج، گندم، ذرت و سیب زمینی تقسیم می شوند.

حاوی مواد مغذی، پپتیدهای محلول و اسیدهای آمینه مورد نیاز میکروارگانیسم ها در طول تولید است. پپتید و اسیدهای آمینه در بسیاری از موارد ترکیبات نیتروژنی پیچیده هستند.

به منظور کنترل pH در طول فرآیند تولید، معمولاً از آهک (CaCO3)، کربنات کلسیم (CaCO 3 )، هیدروکسید آمونیوم (NH4 (OH) 2 ) و هیدروکسید سدیم (NaOH) برای حفظ pH در آبگوشت استفاده می شود.

برای به دست آوردن L-لاکتیک اسید با خلوص بالا، نیشکر پس از روش تخمیر با اسید سولفوریک تصفیه می شود و در نتیجه با هیدرولیز، کلسیم لاکتات تشکیل می شود.

لاکتات کلسیم به دست آمده برای حذف سولفات کلسیم واکنش داده می شود. اسید L-لاکتیک با خلوص بالا با فیلتراسیون و برخی فرآیندهای تصفیه و در نتیجه فرآیند رقیق سازی به دست می آید.

 

خواص فیزیکی و شیمیایی آن چیست؟

این یک مایع شفاف و بی رنگ با بوی ملایم زننده و بدون اسید است.

برخی از اشکال آن مایع شربتی با بوی زرد هستند. یا ویژگی کریستال زرد را دارد.

محلول آبی آن اسیدی است.

نقطه ذوب آن 18 درجه سانتی گراد است.

نقطه جوش اسید لاکتیک 122 درجه سانتیگراد است.

چگالی آن در 25 درجه سانتیگراد 1209 گرم در میلی لیتر است.

دمای نگهداری 2-8 درجه سانتی گراد است.

از نظر پایداری یک ماده شیمیایی پایدار است. این ماده قابل اشتعال است. ناسازگار با اکسید کننده قوی است.

این یک ماده شیمیایی خورنده برای فلزات و بافت است.

 

چه اثراتی بر سلامت انسان دارد؟

استنشاق بخارات اسید لاکتیک باعث سرفه و تحریک غشاهای مخاطی می شود. در صورت بلع، حتی رقیق شده، اثرات خورنده ای روی مری و معده ایجاد می کند. در صورت تماس با اشکال غلیظتر آن باعث سوختگی شدید پوست و چشم می شود.

این ماده قابل اشتعال است اما ماده ای شیمیایی است که به راحتی آتش نمی گیرد. هنگامی که این ماده شیمیایی گرم می شود، بخارات آن می تواند مخلوط های انفجاری با هوا ایجاد کند.

در صورت تماس با فلزات، گاز هیدروژن قابل اشتعال ممکن است تولید شود. اگر با جریان آب وارد آبراهه شود، یک ماده شیمیایی با خاصیت آلودگی فاضلاب است.

می توان آن را به شکل مذاب حمل کرد.

 

مکانیسم اثر اسید لاکتیک در غذاها چیست؟

به طور طبیعی در غذاها یافت نمی شود، اما در طی تخمیر قند با کمک باکتری های اسید لاکتیک تشکیل می شود. این باکتری هاگ ساز را در pH 5.0 مهار می کند. با این حال، نمی تواند بر تشکیل کپک ها و مخمرها تأثیر بگذارد.

به عنوان یک افزودنی غذایی در نوشیدنی های میوه ای، محصولات میوه ای، محصولات نانوایی و مارگارین به عنوان یک نگهدارنده ضد قارچ استفاده می شود.

 

کاربردهای اسید لاکتیک چیست؟

حدود 85 درصد از اسید لاکتیک در صنایع غذایی و مواد غذایی استفاده می شود. 15 درصد باقی مانده در صنایع غیر غذایی استفاده می شود.

اسید لاکتیک برای افزودن اسیدیته به غذاها استفاده می شود. با این حال، اسیدیته ملایم تری نسبت به سایر اسیدها اضافه می کند.

از آن به عنوان نگهدارنده در غذاها استفاده می شود زیرا خاصیت نگهدارندگی بسیار خوبی دارد. به عنوان ترشی در ترشی کلم ترش، زیتون و سبزیجات استفاده می شود. همچنین به عنوان یک عامل بافر pH، به عنوان یک عامل ضد باکتری و برای جلوگیری از رشد کپک استفاده می شود.

این یک اسید مهم در خوراک دام برای جلوگیری از تشکیل باکتری و کپک است. با کاهش سطح pH عمل می کند. علاوه بر این ویژگی جلوگیری از اسهال در حیوانات را نیز دارد.

اسید لاکتیک برای بهبود کیفیت خوراک استفاده می شود.

در چاه های نفت، فرآیند با ارسال محلول به ماتریس چاه نفت، با استفاده از فرآیند فشرده سازی همراه با بارش و جلوگیری از کلسیفیکاسیون انجام می شود. در نتیجه این فرآیند، راندمان چاه نفت افزایش می یابد. از مخلوط کردن با اسید فوماریک، اسید سیتریک و برخی کوپلیمرها استفاده می شود.

در زمینه دباغی چرم، از لاکتیک درجه فنی برای مدت طولانی استفاده می شود. در اینجا به عنوان اسیدی کننده در تجزیه چرم و دباغی سبزیجات استفاده می شود. علاوه بر این، اسید لاکتیک درجه فنی در بسیاری از فرآیندهای مختلف تکمیل نساجی و در رنگرزی اسیدی پشم استفاده شده است.

با توجه به هزینه آن، اسیدهای معدنی ارزان قیمت جایگزین این ماده شیمیایی شده است. با این حال، محدودیت های عوامل محیطی مربوط به دفع نمک های زائد، استفاده از اسید لاکتیک با درجه فنی را دوباره در این زمینه غالب می کند.

در ساخت مواد اولیه آرایشی در صنعت آرایشی و بهداشتی استفاده می شود.

استفاده از آن در صنعت در زمینه های الیاف، رنگ، آفت کش ها و پوشش ها بسیار رایج است.

اسید لاکتیک به دلیل خاصیت تنظیم کنندگی رشد گیاه در ساخت آفت کش ها استفاده می شود.

به دلیل داشتن خواص معطر می توان از آن به عنوان افزودنی غذایی استفاده کرد.

در ساخت قارچ کش های غیر آفت کش استفاده می شود.

سایر مناطق استفاده چیست؟

در ساخت سوخت و افزودنی های سوخت استفاده می شود.

از آن به عنوان مواد پوشش دهنده و مواد شیمیایی تصفیه سطح استفاده می شود.

به عنوان یک ماده شیمیایی فرآوری ویژه در تولید نفت استفاده می شود.

در ساخت محصولات پلاستیکی و لاستیکی استفاده می شود.

در ساخت لاکتید استفاده می شود. در چاه های نفت استفاده می شود.

به عنوان اسید پلی لاکتیک برای پلاستیک ها و الیاف زیست تخریب پذیر استفاده می شود.

همراه با اسید سیتریک در ساخت شیرینی ها یا آب نبات های سخت برای ایجاد طعم ترش و پوشاندن خواص نامطلوب از شیرین کننده ها استفاده می شود.

برای کاهش سبوم پوست سر و کاهش اسیدیته برای جلوگیری از رشد باکتری ها استفاده می شود. یکی دیگر از عوامل کاهش دهنده اسید سالیسیلیک اسید است.

در تولید شراب، باکتری مالولاکتیک (LAB) اسید مالیک را که اسید دی کربوکسیلیک است، به اسید لاکتیک مونو کربوکسیلیک و دی اکسید کربن تبدیل می کند. و طعم ترش در شراب کاهش می یابد.

این یکی از اسیدهای آلی است که در ساخت محلول های اسید بافر استفاده می شود.

اسید لاکتیک به عنوان یک عامل کیلیت و عامل مرطوب کننده در شامپوهای تولید شده برای مراقبت از خز استفاده می شود.

عوامل موثر بر قیمت آنها چیست؟

قیمت اسید لاکتیک به طور مداوم با افزایش مناطق استفاده برای چندین سال افزایش یافته است. در صورت استفاده جدید، قیمت افزایش می یابد زیرا مقدار اسید لاکتیک تولید شده پاسخگوی مقدار مورد نیاز نخواهد بود.

این به طور مستقیم به قیمت مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید اسید لاکتیک بستگی دارد. با افزایش قیمت مواد مورد استفاده در تولید، قیمت این ماده شیمیایی به طور مستقیم افزایش می یابد.

قیمت ها به تولید این ماده اولیه بستگی دارد. در صورت ایجاد یک کارخانه جدید، قیمت برای مدت کوتاهی کاهش می یابد. اما با گذشت زمان، قیمت ها به سطح ثابتی خواهند رسید.

شرکت‌هایی که اسید لاکتیک را می‌فروشند، تأثیرات تعیین‌کننده‌ای بر قیمت این ماده شیمیایی دارند. در صورتی که شرکت های خام فروشی ذخایر خود را افزایش دهند، این ماده شیمیایی با قیمت پایین به فروش می رسد.

 

فروش اسید لاکتیک

مواد شیمیایی با بسته بندی های تعیین شده در استانداردهای بین المللی بسته بندی می شوند. آزمیران فروشنده اسید لاکتیک از کمپانیهای اروپایی و آسیایی در بسته بندی های مختلف بوده و آمادگی دارد آنالیز و قیمت آن را سریعا به مشتریان خود قرار دهد

فروشنده: آزمیران:
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان

ابزار وبلاگ