اسید تارتاریک 25 کیلویی

قیمت اسید تارتاریک با افزایش محبوبیت محصولات غذایی بسته بندی شده، تقاضا برای اسید تارتاریک نیز افزایش می یابد. بنابراین قیمت آن افزایش می یابد.

قیمت آن به دلیل استفاده از آن به عنوان امولسیفایر در تولید نان در حال افزایش است.

در کشورهایی که این ماده شیمیایی تولید می شود، تولید انگور در برخی دوره ها کم است. شرکت هایی که در این دوره ها در یافتن مواد اولیه مشکل دارند، قیمت اسید تارتاریک خود را افزایش می دهند.

اسید تارتاریک چیست؟

·      فرمول مولکولی (اسید تارتاریک)؛  C 4 H 6 O 6

·      وزن مولکولی؛ 150087 گرم در مول

·      نام شیمیایی؛ دی هیدروکسی بوتاندیوئیک اسید

·      شماره CAS؛ 133-37-9

جهت دریافت قیمت با تلفن 09194568799 مهندس صادقی تماس بگیرید 

این یک ماده شیمیایی آلی است که به طور طبیعی در انواع گیاهان، میوه ها و شراب ها یافت می شود. همچنین به طور طبیعی در طی تولید شراب به دست می آید.

این گیاه در بسیاری از گیاهان به ویژه تمر هندی و انگور یافت می شود. به رنگ سفید و ساختار کریستالی است. تارتاریک اسید که در گروه اسید دی کربوکسیلیک قرار دارد، مشتق دی هیدروکسیل اسید سوکسینیک است. قابلیت چرخش نور پلاریزه را دارد.

این یک نمک پتاسیم اسیدی است که به عنوان تجمع از آب انگور تخمیر شده به دست می آید.

اسید تارتاریک E کد: E 334.

 

نام های دیگر اسید تارتاریک به شرح زیر است.

·      فرم DL

·      2،3-دی هیدروکسی بوتادیوئیک اسید

·      2،3-دی هیدروکسی سوسینیک اسید

·      راسمیک اسید

·      خوشه، شاخه

·      DL-Tartrate

·      اسید پاراتارتریک

·      تارتار کردن

·      اسید یوویک

·      فرم L

L(+) تارتاریک اسید چیست؟

L(+) تارتاریک اسید به عنوان شکل طبیعی بیان شده است. محصول طبیعت است.

آنها به عنوان محصولات جانبی شراب سازی پس از به دست آوردن محصولات الکلی به شکل طبیعی خود به دست می آیند.

هرگز نباید با شکل مصنوعی به دست آمده از مالئیک مصنوعی اشتباه گرفته شود.

دو مرحله کریستالیزاسیون اجرا می شود. 2 درجه خلوص دارد. L(+) تارتاریک اسید، یعنی کریستال خام طبیعی، حل شده و سپس به ساختار کریستالی تبدیل می شود. با تولیدی که به این روش انجام می شود، این فرآیند باقیمانده ها را از بین می برد.

محصول گران قیمت اسید تارتاریک طبیعی است که از کریستال های تارتارات کلسیم تشکیل شده در طی تخمیر در بشکه های شراب در طول تولید شراب تولید می شود. کلسیم تارتارات تجاری حاوی 50 درصد اسید تارتاریک است.

تارتارات کلسیم در بشکه های شراب حلالیت نسبتا کمی در آب دارد. به منظور جداسازی این باقیمانده‌ها، کربنات کلسیم و سولفات کلسیم برای رسوب تارتارات کلسیم اضافه می‌شوند. کربنات کلسیم به عنوان یک عامل خنثی کننده به شکل سوسپانسیون آبی داده می شود. دلیل دیگر استفاده از کربنات کلسیم این است که در آب حل نمی شود و بر قلیایی شدن محلول تأثیر نمی گذارد.

 

خواص فیزیکی و شیمیایی آن چیست؟

·      دارای رنگ کریستالی سفید است. گاهی اوقات می تواند به صورت پودر کریستالی نیز باشد. طعم اسیدی ترش می دهد.

·      نقطه ذوب آن 206 درجه سانتیگراد است.

·      چگالی آن 1.984 گرم در مول است.

·      در دمای 20 درجه سانتی گراد به خوبی در آب حل می شود. حلالیت آن در آب 133 گرم در 100 میلی لیتر است. در الکل محلول است اما در اتر نامحلول است.

·      این یک ماده شیمیایی کایرال است. به عبارت دیگر، می توانیم فکر کنیم که ساختار مولکولی دارد که در تصاویر آینه ای همپوشانی ندارد.

 

چه اثراتی بر سلامت انسان دارد؟

این یک ماده شیمیایی است که با مهار تولید اسید مالیک عمل می کند. در این فرآیند، قرار گرفتن فرد در معرض دوزهای بالای اسید تارتاریک باعث تجمع سم در عضلات می شود. در دوزهای بالا می تواند باعث فلج و مرگ در نتیجه تجمع شود.

 

فواید آن چیست؟

مقاومت سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد. استفاده از غذاهای حاوی این ترکیب شیمیایی در بدن انسان در دراز مدت از متابولیسم در برابر عفونت ها و بیماری های تهدید کننده سلامت محافظت می کند. میوه های طبیعی یافت شده؛ انگور، زردآلو، سیب، آووکادو و تمر هندی و غیره. در عین حال، به افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف و مشکلات سلامتی هستند، داروهای حاوی ماده فعال اسید تارتاریک داده می شود.

یکی از موادی که به عملکرد خوب دستگاه گوارش کمک می کند همین ترکیب شیمیایی است. این به سیستم گوارشی کمک می کند و باعث می شود غذایی که می خوریم سریعتر تجزیه شود.

مشخص شده است که افراد با پتانسیل بدتر شدن تعادل قند و انسولین که به سمت دیابت در خون پیش می روند، عدم تحمل گلوکز را افزایش می دهند.

چه مضراتی دارد؟

مصرف طولانی مدت غذاهای طبیعی یا فرآوری شده حاوی اسید تارتاریک علائم ناخواسته ای را در بدن انسان ایجاد می کند. در نتیجه مشکلات گوارشی مانند درد شکم، حالت تهوع و عفونت های گوارشی ممکن است رخ دهد. به همین دلیل باید از استفاده از تارتاریک خالص خودداری شود.

 

چگونه تولید می شود؟

تولید اسید تارتاریک می تواند از واکنش شیمیایی بین تارتارات کلسیم و محلول آبی اسید سولفوریک رخ دهد.

CaC 4 H 4 O 6  + H 2 SO 4  > H 2 C 4 H 4 O 6  + CaSO 4

تارتاریک تولید شده توسط این واکنش تنها ماده شیمیایی افزودنی است که برای تنظیم اسیدیته در تولید شراب در اروپا استفاده می شود.

عمده ترین مواد شیمیایی و اجزای مورد استفاده در تولید این ماده شیمیایی آب، اسید سولفوریک و تارتارات کلسیم است.

 

چگونه ذخیره می شود؟

نباید در مناطقی که در معرض نور مستقیم خورشید هستند نگهداری شود. به نظر می رسد اگر در مناطقی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارند، به اسید گلیوکسیلیک تبدیل می شود. هنگامی که در این شرایط ذخیره می شوند، پراکسید هیدروژن و اسید گلیوکسیلیک با یکدیگر واکنش داده و اسید فرمیک تولید می کنند. بنابراین ظاهر ثابتی از خود نشان نمی دهد.

آنها در کیسه های کاغذی 25 کیلوگرمی، 500 کیلوگرمی و 1500 کیلوگرمی بسته بندی می شوند.

 

کاربردهای اسید تارتاریک چیست؟

1.   اسید تارتاریک از طریق تجویز خوراکی برای تولید کربنات سدیم در نتیجه برهمکنش آن با بی کربنات سدیم استفاده می شود. در نتیجه اثر این ماده و دی اکسید کربن باعث طولانی شدن معده می شود.

2.   از آن برای دادن طعم ترش به بسیاری از محصولات غذایی و به عنوان یک آنتی اکسیدان استفاده می شود.

3.   پای پای در مقابل از آن در افزودنی های غذایی اضافه شده به محصولات نانوایی برای افزودن ویژگی برجسته استفاده می شود.

4.   به عنوان یک افزودنی نگهدارنده در غذاها استفاده می شود. همچنین به غذاها طعم می دهد. اغلب در تولید نوشیدنی های گازدار، آب نبات میوه و محصولات در قرص های جوشان استفاده می شود.

5.   همچنین در فرآیندهای آبکاری طلا و نقره استفاده می شود. همچنین برای پرداخت و تمیز کردن فلزات و برای دباغی چرم استفاده می شود. ماده شیمیایی که در کرم های ضد آفتاب اثر برنزه می دهد اسید تارتاریک است.

6.   در ساخت جوهرهای آبی استفاده می شود. علاوه بر این، به عنوان یک جزء که با نیترات نقره واکنش می دهد و به آینه ها رنگ نقره ای می دهد استفاده می شود.

7.   فرآیندهای رنگرزی پارچه با مشتقات استری اسید تارتاریک انجام می شود.

8.   یکی از منابع اسید آلی در تولید پلاستیک های محلول در آب، اسید تارتاریک است.

9.   در تولید شراب، اسید تارتاریک برای حفظ رنگ، ثبات شیمیایی و طعم محصولات نهایی شراب استفاده می شود. همچنین اسیدیته شراب ها را کنترل می کند.

10.                یکی از دلایل استفاده از آن در تولید شراب این است که PH محیط را کاهش می دهد و از رشد باکتری های ناخواسته جلوگیری می کند. اثر آنتی اکسیدانی دارد.

11.                یکی از مواد شیمیایی مورد استفاده برای تولید مولکول های کایرال در شیمی آلی اسید تارتاریک است.

12.                بیماران دیسفاژی مشکلات بلع دارند. در چنین بیماری هایی غذا از معده برمی گردد. در تولید قرص های جوشان تولید شده برای جلوگیری از اختلالات عضلانی و عصبی در اینجا استفاده می شود.

13.                از کرم تارتار برای تمیز کردن سکه های مسی استفاده می شود. در این کاربرد، ماده شیمیایی نفوذ کننده به فلز مس با سایش فلز عمل می کند.

14.                به عنوان طعم دهنده در غذاها و نوشیدنی ها استفاده می شود.

15.                از آن در ساخت آب میوه برای تنظیم طعم آب پرتقال استفاده می شود.

16.                اسید تارتاریک طبیعی در میوه های خشک برای دادن طعم ترش دلپذیر و ایجاد اثر آنتی اکسیدانی استفاده می شود.

17.                اسید تارتاریک، به عنوان یک سورفکتانت آنیونی و بازدارنده خوردگی، می تواند در ترکیب تمیز کردن شیشه خودرو استفاده شود. عملکرد فوق العاده ای در جلوگیری از سر و صدا و سایش ناشی از اصطکاک در ترکیب آماده شده از خود نشان می دهد.


 

فروش اسید تارتاریک

مواد شیمیایی با بسته بندی های تعیین شده در استانداردهای بین المللی بسته بندی می شوند. اینها به روش ریختن، از پایین ترین بسته، به بزرگترین بسته یا با تانکر فروخته می شوند. اینها می توانند در بسته بندی های 1 گرمی، بسته بندی های 1 تنی بزرگ یا بسته بندی های درام پایین باشند.

فروشنده: آزمیران:
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۸۵,۰۰۰ تومان

ابزار وبلاگ