فروش زانتان گام ، قیمت زانتانگام خرید گزانتان 200
Xanthan Gum یک نوع پلی‌ساکارید است که از رشد باکتری Xanthomonas campestris به دست می‌آید. این قسمتی از سلول‌های باکتری است که به صورت مریستماتیکی به هم متصل شده‌اند و در واقع یک پلیمر طبیعی هستند.

Xanthan Gum به عنوان یک ماده غذایی امولسیفایر، افزایش دهنده و پایدارکننده کننده در بسیاری از محصولات غذایی مانند انواع سس‌ها، کیک، بیسکوییت، نان و انواع نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود. همچنین این ماده در صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی نیز کاربرد دارد.

خواص ژل‌زنی و پایداری حرارتی بالای Xanthan Gum، این امکان را برای مصرف کنندگان فراهم می‌کند که محصولات غذایی را برای مدت طولانی نگهداری کنند و از تغییرات در ساختار و کیفیت آن‌ها جلوگیری کنند.
زانتان گام یک ماده غذایی امولسیفایر، پایدارکننده و ضخیم کننده است که در بسیاری از سس‌ها به عنوان یکی از مواد اصلی استفاده می‌شود. برای استفاده از زانتان گام در سس، می‌توانید به شرح زیر عمل کنید:

1. ابتدا می‌توانید تعدادی از مواد اصلی سس مانند گوجه فرنگی، پیاز، سیر و ... را با چند قطره روغن درون قابلمه روی حرارت قرار دهید و برای چند دقیقه بپزید.

2. پس از آن، به مواد پخته شده یک لیتر آب اضافه کرده و آن را به جوش بیاورید.

3. در مرحله بعد، می‌توانید به ترتیب ادویه‌های مختلف مانند نمک، فلفل سیاه و ... را به آن اضافه کرده و همه را با هم مخلوط کنید.

4. در مرحله بعد، با استفاده از زانتان گام، به تدریج و با مخلوط کردن مواد، سس را ضخیم‌تر می‌کنیم. برای این کار، معمولاً ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری از زانتان گام را با ۲۰۰ میلی‌لیتر آب مخلوط کرده و به سس اضافه می‌کنیم. با مخلوط کردن مواد به خوبی و ادامه دادن حرارت، می‌توانید به سس مطلوب خود برسید.

5. نکته مهمی که در استفاده از زانتان گام باید به آن توجه کنید، این است که مقدار زیادی از این ماده در سس نباید استفاده شود زیرا ممکن است باعث چسبیدن و تشکیل گلوله‌هایی در سس شود که قابل خوردن نیستند. بنابراین، اگر اولین باری است که از زانتان گام استفاده می‌کنید.
زانتان گام یک ماده ضخیم‌کننده و استحکام‌دهنده قوی است که معمولاً در سس‌ها، شیرینی‌ها، بستنی‌ها و سایر محصولات غذایی استفاده می‌شود. در کیک و بستنی نیز می‌توانید از زانتان گام برای ایجاد بافتی مطلوب استفاده کنید. برای استفاده از زانتان گام در کیک و بستنی، به شرح زیر عمل کنید:

1. استفاده در کیک: معمولاً در برخی از دسرهای کیک می‌توانید از زانتان گام به عنوان یکی از مواد پایدارکننده استفاده کنید. برای این منظور، یک قاشق چایخوری زانتان گام را با یک قاشق غذاخوری آب یا شیر مخلوط کنید و آن را به ترکیب خمیر کیک اضافه کنید. بهتر است قبل از اضافه کردن زانتان گام، آن را با ترکیب خمیر کیک مخلوط کرده و سپس آن را به مواد دیگر اضافه کنید.

2. استفاده در بستنی: در بستنی نیز می‌توانید از زانتان گام به عنوان یکی از مواد پایدارکننده و ضخیم‌کننده استفاده کنید. برای این منظور، زانتان گام را با یک مقدار کم آب یا شیر مخلوط کرده و به مواد دیگر بستنی اضافه کنید. با مخلوط کردن مواد و تحریک شیره بستنی، زانتان گام شروع به ضخیم شدن می‌کند و به شما کمک می‌کند تا بستنی شما به شکلی مطلوب و بافتی خوب درآید.

در هر دو مورد، باید دقت کنید که مقدار استفاده شده از زانتان گام نباید بیش از حد باشد زیرا ممکن است به شکلی شیرین و لبه‌ی بیرونی لجباز و ژله در بیاید

زانتان گام یک پلی‌ساکارید است که در صنایع غذایی به عنوان یک عامل ضخیم‌کننده، استحکام‌دهنده و پایدارکننده‌ی امولسیون استفاده می‌شود. در زیر مشخصات فنی این محصول به شرح زیر می‌باشد:

- نام محصول: زانتان گام
- شکل فیزیکی: پودر
- رنگ: سفید
- بو: بوی بی‌بو
- ظاهر: پودر نرم و یکنواخت
- دمای ذوب: ۱۳۸-۱۴۵ درجه سانتی‌گراد
- pH: ۶٫۰-۸٫۰
- وزن مخصوص: ۱٫۵ تا ۱٫۸ گرم بر سانتی‌متر مکعب
- حلالیت در آب: حل شدن در آب سرد و گرم به طور معمول خوب است.
- قابلیت حل در محلول‌های نمکی، الکل و استات: قابل حل شدن در محلول‌های نمکی، الکل و استات متیل و اتیل است.
- مقاومت در برابر دمای بالا و پایین: مقاومت در برابر دمای بالا و پایین بسیار خوب است.
- کاربردهای عمده: عامل ضخیم‌کننده، استحکام‌دهنده و پایدارکننده‌ی امولسیون در صنایع غذایی، بهداشتی و آرایشی بهداشتی است.

استفاده از زانتان گام در صنایع دارویی به دلیل ویژگی‌های ضخیم‌کننده، پایدارکننده‌ی امولسیون و جذب آب بالای آن، بسیار متنوع است. برخی از کاربردهای زانتان گام در صنایع دارویی عبارتند از:

- تهیه‌ی قرص‌های آرایشی: در تهیه‌ی قرص‌های آرایشی مانند قرص‌های بلعیدنی، زانتان گام به عنوان عامل ضخیم‌کننده و پایدارکننده‌ی فرمولاسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد.
- تهیه‌ی کرم‌های ضد آفتاب: زانتان گام در تهیه‌ی کرم‌های ضد آفتاب به عنوان عامل ضخیم‌کننده و پایدارکننده‌ی امولسیون استفاده می‌شود.
- تهیه‌ی محلول‌های دهانی: در تهیه‌ی محلول‌های دهانی، زانتان گام به عنوان عامل ضخیم‌کننده و پایدارکننده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
- تهیه‌ی اسپری‌های بینی: در تهیه‌ی اسپری‌های بینی، زانتان گام به عنوان عامل ضخیم‌کننده و پایدارکننده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
- تهیه‌ی شستشوهای صورت: در تهیه‌ی شستشوهای صورت، زانتان گام به عنوان عامل ضخیم‌کننده و پایدارکننده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
هنگام خرید زانتان گام، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

1. کیفیت محصول: برای خرید زانتان گام، بهتر است از تولیدکنندگان معتبر و معروف خرید کنید تا از کیفیت بالای محصول اطمینان حاصل کنید.

2. خلوص زانتان گام: برای استفاده از زانتان گام در صنایع مختلف، بهتر است از زانتان گام خالص و بدون تلفیق با دیگر مواد استفاده کنید.

3. سطح ویسکوزیته: سطح ویسکوزیته زانتان گام، باید با نیاز صنعتی شما سازگار باشد. برای مثال، در صورت استفاده در تولید غذاها، سطح ویسکوزیته باید با مقدار مورد نیاز در فرمولاسیون مطابقت داشته باشد.

4. رنگ و بو: زانتان گام در حداقل میزان به صورت رنگی و بدون بو باید باشد. در صورت وجود رنگ و بو، بهتر است از آن استفاده نکنید.

5. تاریخ انقضا: حتماً تاریخ انقضای زانتان گام را بررسی کنید و مطمئن شوید که محصولی که خریداری می‌کنید، تاریخ انقضای معتبر دارد.
شرایط حمل و نگهداری زانتان گام بسته به نوع و برند محصول ممکن است متفاوت باشد، اما به طور کلی می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

1. نگهداری در محیط خشک: برای حفظ کیفیت زانتان گام، باید در محیطی خشک و خنک نگهداری شود. محیطی با رطوبت بالا می‌تواند باعث تغییر خصوصیات زانتان گام شود.

2. جدا کردن از مواد غذایی: زانتان گام باید از سایر مواد غذایی جدا نگهداری شود، زیرا می‌تواند از آنها به عنوان یک ماده موثره در تهیه محصولات غذایی استفاده شود.

3. محافظت از نور: نور خورشید می‌تواند باعث اکسیداسیون زانتان گام شود، بنابراین بهتر است این محصول در جایی قرار داده شود که از نور مستقیم خورشید محافظت شده باشد.

4. جدا کردن از مواد شیمیایی: زانتان گام باید از مواد شیمیایی مثل اسیدها، بازها و آلکالی‌ها جدا نگهداری شود.

5. دوری از دمای بالا: دمای بالا می‌تواند باعث تخریب زانتان گام شود، بنابراین باید از تماس با دمای بالایی مثل آتش، اجاق گاز و فریزر جلوگیری شود.

6. دوری از هوا: برای حفظ طول عمر زانتان گام، باید از تماس با هوای خارج از بسته‌بندی جلوگیری شود. 

با رعایت این موارد، زانتان گام را می‌توانید به مدت حداقل یک سال در شرایط نگهداری مناسب نگه دارید.
هنگام انتخاب بهترین تولید کننده زانتان گام برای استفاده در محصولات خود، باید به چند مورد توجه کرد:

1. محل تولید: بهتر است تولید کننده محصول را در کشورهایی انتخاب کنید که دارای استانداردهای سخت تر در زمینه کنترل کیفیت هستند.

2. محتوای گوگرد: برخی تولید کنندگان ممکن است گوگرد به عنوان ماده افزودنی در زانتان گام استفاده کنند که ممکن است برای برخی افراد حساسیت ایجاد کند. بنابراین بهتر است از تولید کنندگانی استفاده کنید که گوگرد را به عنوان ماده افزودنی استفاده نمی کنند.

3. کیفیت محصول: بهتر است از تولید کنندگانی استفاده کنید که دارای گواهینامه هایی همچون HACCP، ISO و GMP هستند.

4. قیمت: هر چند کیفیت محصول اهمیت بالایی دارد، اما قیمت نیز یکی از عوامل مهم در تصمیم گیری برای خرید محصول است. بهتر است با مقایسه قیمت های مختلف تولید کنندگان، انتخاب مناسبی را انجام دهید.

به برخی از تولید کنندگان معتبر زانتان گام می‌توان اشاره کرد مانند CP Kelco, Cargill, Jungbunzlauer, ADM, و DuPont. اما توصیه ما این است که قبل از خرید هر محصولی، بهتر است اطلاعات لازم را جمع آوری و بررسی کنید تا از خرید محصول مناسب و با کیفیت اطمینان حاصل کنید.
زانتان گام به عنوان یک افزودنی غذایی، در تولید سوپ فوری برای افزایش ظرافت و قوام و همچنین بهبود پایداری محصول استفاده می‌شود. با اضافه کردن زانتان گام به سوپ فوری، باعث می‌شود که به دلیل داشتن ویسکوزیته بالا، ذرات مواد جامد بهتر در محیط حل شود و سبب افزایش پایداری و یکنواختی محصول شود.

در تولید سوپ فوری، معمولاً زانتان گام به عنوان جایگزین طبیعی برای ژلاتین و زانتان گام به کار می‌رود. ژلاتین، به دلیل مواد شیمیایی موجود در آن، ممکن است برای برخی افراد حساسیت ایجاد کند، در حالی که زانتان گام از مواد طبیعی است و هیچ احتمالی برای ایجاد حساسیت ندارد.

در کل، استفاده از زانتان گام در تولید سوپ فوری، باعث بهبود ویژگی‌های حسی و پایداری محصول می‌شود.
کاربرد زانتانگام:
صمغ زانتان گام سوسپانسیون ساز – منعقدکننده – استابیلایزر – پایدارکننده – غلظت دهنده – ژل کننده – قوام دهنده – جاذب آب و روغن میباشد و همچنین حجم دهنده می باشند و ویسکوزیته محصولات را بالا می برد .
صمغ گزانتان معمولاً در محلول های عمل آوری و برای تعلیق ذرات بکار می رود.

زانتان در تولید انواع بستنی از تشکیل کریستال های یخی جلوگیری می کند در غذاهای کنسروی گزانتان گام باعث افزایش ویسکوزیته سیال میشود زانتان گام درانواع سس ها و انواع شیرینی و شکلات و تولید لبنیات نیز کاربرد دارد.

استفاده از این صمغ برای اصلاح بافت، در اتصال پروتئینها به هم تداخل ایجاد کرده و قدرت ژل پروتئینی را کاهش خواهد داد .
زانتانگام یکی از خانواده  پلیمر های محلول در آب سرد و گرم می باشد که از تکثیر باکتری زانتوموناس کامپستریس  Xanthomonas campestris  تهیه می گردد و یک پلی ساکارید طبیعی می باشد.زانتانگام از برجسته ترین صمغ های باکتریایی در زمینه تجارت گل حفاری محسوب می گردد.باکتری زانتاموناس در راکتورهای استینلس استیل توسط فرمانتور که کاملاً استیل می باشد تهیه  و تولید می شود.  زانتانگام عامل افزایش دهنده رئولوژی می باشد و در این راستا در صنایع غذایی، بهداشتی ، آرایشی ، بالا دستی صنعت نفت ، رنگ ساختمان ، سرامیک و نساجی و کشاورزی و راه سازی و معدن مورد استفاده قرار می گیرد. در آب به صورت محلول می باشد و بعلت ویسکوز بالا ویژگی هایی از قبیل غلظت دهندگی ، پایداری ، سوسپانسیون ساز را داراست .زانتانگام در شکل پودر مایل به رنگ زرد می باشد و در طیف های گسترده ای از Ph فعالیت می کند و در دماهای بسیار زیاد و محیط های آنزیمی پایدار می ماند. زانتانگام در دمای ذوب و دمای انجماد بسیار پایدار می باشد و به شکلهای نمک سدیم، کلسیم و پتاسیم و حالت مایع می باشد. نام دیگر زانتان گام ، صمغ گزانتان می باشد.این ماده در سال 1950 کشف شده است و شرکتی بنام KELO در شهر کالیفرنیای امریکا زانتان گام را برای اولین بار تولید کرده است و نام آنرا KELZAN گذاشته است.کشورهایی که در حال حاضر قادر به تولید زانتانگام می باشند شامل : فرانسه – اتریش و امریکا - چین می باشند. عنصر اصلی زانتان گام را گلوکز تشکیل می دهند . زانتانگام پلی ساکاریدی از جنس آنسیون است .ترکیبات زانتانگام را گلوکز ، گلوکوزونیک اسید و مانوز می توان نام برد.سپس با بوجود آمدن تخمیر از گلوکز یا لاکتوز بوجود می آید. در مرحله بعد رسوبی که از تخمیر ماده پلی ساکارید بواسطه رشد ایزوپروپیل الکل بوجود آمده را خشک و آسیاب می نمائیم ودر محیطی به حالت مایع اضافه می شود و صمغ زانتانگام حاصل می گردد.کاربرد زانتانگام در صنایع خوراکی ، دارویی ، حفاری نفت و گاز ، آرایشی ،.... می باشد. از زانتان گام در تهیه انواع سس ها بعنوان قوام دهنده استفاده می گردد و همچنین از زانتانگام می توان بجای از سفیده تخم مرغ استفاده نمود.از این ماده در تهیه انواع بستنی و آب میوه و نان و پودر گیاهی بدون گلوتن استفاده می گردد.
فروش زانتان گام فوفنگ ( گزانتان گام ) – زانتان گام خوراکی – فروش زانتان گام صنعتی

نام صنعتی : زانتان گام

فرمول شیمیایی : (C35H49O29 (monomer

نام های دیگر : گزانتانگام ، صمغ زانتان ، صمغ گزانتان گام

زانتان گام چیست؟

زانتانگام یا گزانتانگام صمغی است که بوسیله تخمیر میکروبی بدست می آید.
در دامنه وسیعی از درجه حرارت، PH و غلظت های نمک، ویسکوزیته آن ثابت می ماند.
خاصیت پلاستیکی غیر حقیقی دارد و ویسکوزیته آن با افزایش نیروی برشی کاهش می یابد.

زانتانگام پلیمری طبیعی است که از یک نوع باکتری بنام زانتاموناس کامپستریس گرفته می‌شود. این باکتری پس از کشت مقدماتی و تلقیح در آزمایشگاه و کلونی سازی وارد فرمانتور می‌شود. فرمانتور در واقع رآکتور بیوشیمیایی است که کاملاً استریل بوده و ابزارآلات بسیار دقیقی جهت کنترل شرایط فرآیند روی آن نصب شده است. تنظیم دما با تلورانس ۱ +/- درجه، تنظیم میزان اکسیژن محلول در فرمانتور، شرایط همزن و دور آن، شرایط هوادهی و پارامترهای مهم دیگری در سنتز این بیوپلیمر نقش دارند.

زانتان گام از فرمانتاسیون گلوکز، لاکتوز و یا ساکارز بدست می‌آید. بعد از فرمانتاسیون پلی ساکارید حاصل توسط ایزوپروپیل الکل از بقایای توده میکروبی جداسازی می‌شود سپس خشک شده و آسیاب می‌شود تا به اندازه ذرات مورد نظر برسد.

کاربرد زانتان گام (گزانتانگام) در صنایع :
–         کاربرد اصلی زانتان گام غلظت دهنده، افزایش دهنده ویسکوزیته و رئولوژی مودیفایر است.

در صنایع غذایی بعنوان غلظت دهنده سس، ماست و سایر فرآورده های لبنی، بستنی و برخی آبمیوه‌ها بکار می‌رود که باعث ایجاد محیطی یکنواخت و هموژن شده و از جدا شدن اجزاء مختلف از هم جلوگیری می کند.

در صنایع دارویی و بهداشتی در ترکیب خمیر دندان، رنگ مو، کرمها و لوسیونها  غالباً این ماده مصرف می شود.

در صنایع رنگ و رزین و حفاری چاه نفت نیز برای تنظیم رئولوژی محیط کاربرد دارد و به همراه بنتونیت در گل حفاری پایه آب می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و باعث به سهولت رانده شدن قطعات کنده شده توسط دستگاه حفاری می شود.

کاربرد زانتانگام در صنایع مواد غذایی :
–         صمغ زانتان در جایگزین سفیده تخم مرغ

–         صمغ زانتان در کاهش چربی، مارگارین

–         صمغ زانتان در مواد غذایی و نوشیدنی

–         صمغ زانتان در نان فاقد گلوتن

–         صمغ زانتان در انواع سس ها

–         صمغ زانتان در سوپ فوری

–         صمغ زانتان در آب میوه

–         صمغ زانتان در بستنی

زانتانگام (گزانتان گام) در بسته بندی کیسه 25 کیلوگرمی 2 جداره

فروشنده: آزمیران:
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۲۴۵,۰۰۰ تومان

ابزار وبلاگ