گلیکونیک اسید یا D-Gluconic acid بسته بندی 25 لیتری

قیمت گلوکونیک اسید به طور مستقیم به قیمت مواد اولیه مورد استفاده در تولید آن بستگی دارد. با افزایش قیمت گلوکز، قیمت این ترکیب شیمیایی افزایش می یابد. به خصوص آینده بخش کشاورزی تاثیر بسزایی در تولید این ترکیب شیمیایی دارد.

با کاهش سهام شرکت های توزیع کننده گلوکونیک اسید، قیمت این ترکیب شیمیایی افزایش می یابد. عامل مهم دیگر هزینه حمل و نقل است. با افزایش فاصله تا مرکز تولید، قیمت ها افزایش می یابد.

با افزایش تعداد شرکت ها و تاسیسات تولید کننده گلوکونیک اسید، قیمت این ماده شیمیایی بسته به کفایت مواد اولیه در بازار کاهش می یابد.

گلوکونیک اسید چیست؟

·      فرمول مولکولی (اسید گلوکونیک): C 6 H 12 O 7

·      وزن مولکولی: 196.16 گرم بر مول

·      نام شیمیایی: گلوکونیک اسید

·      شماره CAS: 526-95-5

 

این یک اسید آلی با خواص کمی اسیدی است. هیچ خاصیت سایشی ندارد. این یک ترکیب آلی است که به طور گسترده در طبیعت در نتیجه اکسیداسیون گلوکز یافت می شود. این یک اسید کربوکسیلیک است که از اکسیداسیون اولین اتم کربن گلوکز تشکیل می شود.

این شامل ساختار گلوکانو دلتا لاکتون است که یک کمپلکس پایدار را با توانایی خود در کلات کردن فلزات تشکیل می دهد. با کمک این عامل در ساختار خود، بر روی آنیون ها اثر کیلیت دارد.

دارای انانتیومرهایی مانند برخی اسیدهای آلی است. فرم D انانتیومر فرم L است. اثر کیلیت در محلول های قلیایی قوی تر از EDTA و NTA است. این ماده شیمیایی سودمندتر از عوامل کیلیت است.

مهمترین ویژگی آن این است که می تواند با هر دو گروه هیدروکسیل و کربوکسیل در ساختار خود واکنش دهد.

 

اسامی دیگر به شرح زیر است؛

·      دکسترونیک اسید

·      مالتونیک اسید

·      گلوکونات

·      526-95-5

·      پنتاهیدروکسی کاپروئیک اسید

·      D-Gluco-hexonic Acid

·      دکسترونات

·      مالتونات

·      سدیم گلوکونات اسید

·      زینک گلوکونات اسید

چگونه تولید می شود؟

تولید اسید گلوکونیک (GA) در سراسر جهان با فناوری تخمیر تولید می شود. گلوکز به عنوان بستر استفاده می شود. Aspergillus Niger ، یک باکتری کاتالیزور تخمیر قارچی، استفاده می شود.

از بزرگترین مزایای آن می توان به اثر رشد سریع روی بستر Aspergillus Niger ، عملکرد بالا و جداسازی آسان گلوکونیک اسید از محصول به دست آمده اشاره کرد.

در این روش تولید بیوتکنولوژیکی،   با تولید مداوم GA با میسلیوم تثبیت شده با آسپرژیلوس نیجر ، می توان بازده 120-140 گرم در لیتر در ساعت را به دست آورد .

عملکرد بالاتر از رشد باکتری Aureobasidium Pullulans بر روی بستر حاصل شد. مشخص شد که با استفاده از این باکتری، فرآیند فیلتراسیون متقاطع و روش تولید مداوم، 0.83 گرم گلوکونیک اسید برای 375 گرم در لیتر و 1 گرم گلوکز تولید شد. و بعد از 22 ساعت امکان تبدیل 100% گلوکز وجود دارد.

 

خواص فیزیکی و شیمیایی اسید گلوکونیک چیست؟

از نظر ظاهری به صورت مایعی شفاف با ظاهری بی رنگ یا زرد روشن یا شربتی است. شکل خالص آن به صورت پودر کریستالی سفید است.

طعم کمی اسیدی دارد.

نقطه ذوب آن 131 درجه سانتی گراد است.

به عنوان حلالیت به راحتی در آب حل می شود. در دمای 25 درجه سانتی گراد 316 میلی گرم بر میلی لیتر است. حلالیت آن در آب خوب است. کمی در متیل الکل و DMSO محلول است.

چگالی آن 1.23 g/cm³ است.

 

موارد استفاده از اسید گلوکونیک چیست؟

1.   در صنعت داروسازی، گلوکونات کلسیم، گلوکونات منیزیم، گلوکونات آهن و گلوکونات روی که نمک های 2+ GA هستند، به عنوان مکمل های غذایی معدنی برای درمان مشکلات سلامتی مانند پوکی استخوان و کم خونی استفاده می شوند. این به این دلیل است که GA یک اسید ضعیف است و تحریک کننده نیست.

2.   برخی از محققان استدلال می کنند که اسید گلوکونیک با ایجاد اختلال در بیوفیلم تومور مرتبط با مهار جذب سیترات از رشد تومور جلوگیری می کند.

3.   همچنین به عنوان یک ماده شیمیایی مناسب برای استخراج فلزات و سنتزهای آلی استفاده می شود.

4.   به عنوان یک عامل کیلیت در محلول های قلیایی استفاده می شود.

5.   برخی از مشتقات گلوکونات با مالاریا (کینیدین گلوکونات) و کمبود آهن (گلوکونات آهن) درمان می شوند.

6.   در ساخت برخی از نوشابه ها استفاده می شود. آنها در نوشیدنی های ورزشی، مشتقات چای و قهوه استفاده می شوند.

7.   برای جلوگیری از تشکیل سنگ آبجو در تولید آبجو استفاده می شود. همچنین برای جلوگیری از تشکیل سنگ شیر در کارخانه های لبنی تولید کننده شیر استفاده می شود.

8.   به عنوان یک کاتالیزور اسیدی در محصولات چاپ پارچه استفاده می شود. در ساخت رزین های اسید کلوئیدی مورد استفاده در اینجا استفاده می شود.

9.   در ساخت بازدارنده های خوردگی استفاده می شود. همچنین در ساخت مواد ضد رسوب آهک استفاده می شود.

فروش اسید گلوکونیک

مواد شیمیایی با بسته بندی های تعیین شده در استانداردهای بین المللی بسته بندی می شوند. اینها به روش ریختن، از پایین ترین بسته، به بزرگترین بسته یا با تانکر فروخته می شوند. اینها می توانند در بسته بندی های 1 گرمی، بسته بندی های 1 تنی بزرگ یا بسته بندی های درام پایین باشند.

 

کلمات کلیدی

#گلوکونیک_اسید – #خرید_گلوکونیک_اسید – #فروش_اسید_گلوکونیک – #Dگلوکونیک – #خرید_دی_گلوکونیک اسید

فروشنده: آزمیران:
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۸۸,۰۰۰ تومان

ابزار وبلاگ