اسپکتروفتومتر یونیکو مدل UV2150 آمریکا
اسپکتروفتومتر یونیکو Unico چیست ؟
اسپکتروفتومتر یونیکو مدل UV2150 یک دستگاه آنالیز طیفی UV-Vis است که برای اندازه‌گیری جذب نور در محدوده طول موج مشخص شده استفاده می‌شود. این دستگاه برای تعیین غلظت محلول‌های شیمیایی و ترکیبات آلی و غیرآلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اسپکتروفتومتر UV2150 شامل یک منبع نور (لامپ هالوژن)، یک منبع تغذیه، یک تشدید کننده نور، یک مبدل طول موج، یک دتکتور فوتودیود و یک کنترل کننده الکترونیکی است. این دستگاه به دلیل دقت بالا و قابلیت اندازه‌گیری وسیع از 200 تا 1100 نانومتر، در آزمایشگاه‌های شیمیایی و فیزیکی، صنایع شیمیایی، داروسازی، محیط زیست و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.
عملکرد اسپکتروفتومتر Unico چگونه است؟
عملکرد اسپکتروفتومتر یونیکو مدل UV2150 بر اساس اصل جذب نور توسط نمونه‌های مورد آزمایش است. در این دستگاه، نمونه مورد نظر در سلولی قرار می‌گیرد و به منظور اندازه‌گیری جذب نور در محدوده طول موج مشخص شده، منبع نور از جنس لامپ هالوژن، نور خود را از محدوده طول موج مورد نظر عبور داده و از طریق یک مبدل طول موج به دتکتور فوتودیود می‌رسد. سپس دتکتور فوتودیود، میزان نور را که از نمونه عبور می‌کند، اندازه‌گیری کرده و سپس غلظت نمونه مورد نظر با استفاده از قانون لامبرت بیهقی محاسبه می‌شود.

در کل، عملکرد این دستگاه بر اساس اندازه‌گیری جذب نور توسط نمونه‌های مختلف است که در نتیجه آن، امکان تعیین غلظت ویژگی‌های مختلف مانند حلالیت، زبری، اسیدیته و ... برای مواد مورد آزمایش فراهم می‌شود.
کاربرد اسپکتروفتومتر Unico در آزمایشگاه چگونه است؟
اسپکتروفتومتر یونیکو مدل UV2150 در بسیاری از زمینه‌های علمی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از کاربردهای این دستگاه عبارتند از:

1. تعیین غلظت مواد مختلف در نمونه‌های شیمیایی مانند محلول‌های شیمیایی، ترکیبات آلی و غیرآلی، اسیدها و بازها، آمین‌ها و ...

2. بررسی جذب نور توسط نمونه‌های مختلف در محدوده طول موج UV و visible و تعیین ویژگی‌های آن‌ها مانند حلالیت، زبری، رنگ و روانی.

3. بررسی اثرات محیطی مانند pH، دما و فشار بر خواص مواد مختلف.

4. بررسی اثرات مواد شیمیایی مختلف بر خواص نمونه‌های مختلف.

5. کنترل کیفیت در صنایع شیمیایی، داروسازی و مواد غذایی.

6. بررسی تغییرات طول موج جذبی در روند واکنش‌های شیمیایی.

7. تعیین میزان واکنش‌های شیمیایی در سینتیک شیمیایی.

8. بررسی میزان پایداری نمونه‌های مختلف در طول زمان.

در کل، این دستگاه به دلیل دقت بالا و قابلیت اندازه‌گیری وسیع از 200 تا 1100 نانومتر، در آزمایشگاه‌های شیمیایی و فیزیکی، صنایع شیمیایی، داروسازی، محیط زیست و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مشخصات دستگاه اسپکتروفتومتر یونیکو چیست؟
برخی از مشخصات فنی اسپکتروفتومتر یونیکو مدل UV2150 عبارتند از:

1. محدوده طول موج: 200 تا 1100 نانومتر

2. عرض باند: 2 نانومتر

3. دقت طول موج: ±0.3 نانومتر

4. دقت جذب: ±0.002

5. حساسیت: 0.0001 Abs

6. پهنای نوار: 4 نانومتر

7. نویز: ≤ 0.1% Abs

8. منبع نور: لامپ دوتایی Deuterium and Tungsten

9. ترموستات: دمای اتاق تا 100 درجه سانتی‌گراد

10. نمایشگر: LCD با نمایش طول موج، جذب و غیره

11. رابط کاربری: USB و RS-232

12. ابعاد: 600x430x240 میلی‌متر

13. وزن: 18 کیلوگرم

14. تغذیه: 220 ولت AC، 50/60 هرتز

15. مصرف برق: 200 وات

این دستگاه به دلیل دقت بالا و ویژگی‌های دیگری مانند سرعت اندازه‌گیری، دقت در اندازه‌گیری و کاربری آسان، در بسیاری از آزمایشگاه‌های علوم پایه و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کالیبراسیون دستگاه اسپکتروفتومتر Unico چگونه است؟
برای کالیبراسیون یک اسپکتروفتومتر معمولا از یک نمونه‌ی استاندارد با شناوری و معادل جذب مشخص استفاده می‌شود. در این روش ابتدا با استفاده از یک منبع نوری با طول موج مشخص، برای ایجاد یک شدت نور مشخص و قابل اندازه‌گیری از استاندارد استفاده می‌شود. سپس اسپکتروفتومتر بر روی حالت تنظیم شده برای اندازه‌گیری جذب به حالت کالیبراسیون تنظیم می‌شود و با خواندن مقدار جذب استاندارد در طول موج مشخص، به عنوان شناور معادل جذب استفاده می‌شود.

از طریق تکرار این روش در چند نقطه‌ی مختلف از طول موج، یک منحنی کالیبراسیون برای دستگاه تهیه می‌شود. با استفاده از این منحنی، امکان اندازه‌گیری جذب نمونه‌های دیگر با دقت و صحت بالا وجود دارد.

لازم به ذکر است که برای حفظ دقت و صحت کالیبراسیون، معمولا پس از مدتی، کالیبراسیون مجدد دستگاه بررسی و انجام می‌شود.
روش نگهداری و حمل دستگاه اسپکتروفتومتر یونیکو چگونه است؟
اسپکتروفتومتر یک دستگاه حساس است که برای حفظ دقت و صحت اندازه‌گیری، نیاز به نگهداری و حمل صحیح دارد. برای نگهداری درست دستگاه، به موارد زیر توجه کنید:

- محیط ذخیره سازی: این دستگاه باید در محیط خشک و تمیز و در دمای پایدار نگهداری شود. در برخی موارد، دستگاه‌های اسپکتروفتومتر نیاز به دمای محیط کنترل شده دارند. قبل از نگهداری دستگاه، باید دفترچه راهنمای کاربری را مطالعه کرده و در مورد شرایط نگهداری مناسب برای دستگاه، با تولید کننده یا نمایندگان دستگاه تماس بگیرید.

- حمل و جابجایی: برای حمل و جابجایی دستگاه باید از جعبه حمل و محافظ‌های مناسب استفاده شود تا در حین حمل و جابجایی، دستگاه آسیب نبیند. همچنین، برای جلوگیری از لرزش دستگاه در حین حمل، باید دستگاه را در محلول نگه داشته و قطعات آن را به طور جداگانه حمل کنید.

- پاکسازی و نگهداری: برای پاکسازی دستگاه باید از الکل و مواد شیمیایی مناسب استفاده شود و باید از تمام قطعات و بخش‌های دستگاه دوریم. همچنین برای حفظ دقت و صحت دستگاه، باید به مواقع مشخص نگهداری و تعمیرات دوره‌ای روی دستگاه انجام شود.

با توجه به حساسیت دستگاه و تأثیر محیط و شرایط نگهداری بر دقت و صحت دستگاه، برای نگهداری و حمل دستگاه باید به موارد فوق توجه کافی داشته باشید.
موارد مشابه و مدلهای تولید کنندگان دیگر اسپکتروفتومتر در جهان کدام هستند؟
در زمینه دستگاه‌های اسپکتروفتومتر، بسیاری از شرکت‌های مطرحی مانند Agilent، Shimadzu، Thermo Fisher Scientific، PerkinElmer و Hach را می‌توان نام برد که به تولید این دستگاه‌ها می‌پردازند. همچنین مدل‌های دیگری از اسپکتروفتومتر موجود است که مشابه دستگاه UV2150 از یونیکو هستند.

بعضی از مدل‌های مشابه از کمپانی‌های معروف عبارتند از:

- Agilent Cary 60 UV-Vis: یک دستگاه اسپکتروفتومتر کم حجم و دقیق که برای تعیین غلظت نمونه‌های مختلف استفاده می‌شود.

- Shimadzu UV-1800: یک دستگاه اسپکتروفتومتر قابل حمل با دقت بالا برای اندازه‌گیری امواج فرابنفش و مرئی است.

- Thermo Fisher Scientific Evolution 260 Bio: یک دستگاه اسپکتروفتومتر با قابلیت اندازه‌گیری در محدوده طول موج UV تا IR و دارای قابلیت کاربرد در آزمایشگاه‌های بیوشیمی است.

- PerkinElmer Lambda 25: یک دستگاه اسپکتروفتومتر با دقت بالا و سرعت بالا برای اندازه‌گیری محدوده طول موج UV تا IR است.

- Hach DR 6000: یک دستگاه اسپکتروفتومتر با دقت بالا و برای اندازه‌گیری غلظت مواد معدنی و شیمیایی در آب‌ها و فاضلاب‌ها استفاده می‌شود.
معروف ترین تولید کنندگان اسپکتروفتومتر در جهان کدام شرکتها هستند 
در زمینه تولید دستگاه‌های اسپکتروفتومتر، بسیاری از شرکت‌های بزرگ و معتبر وجود دارند که تولیدات بسیار باکیفیت و متنوعی را ارائه می‌دهند. این شرکت‌ها شامل:

1. Agilent Technologies: شرکت Agilent Technologies یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دستگاه‌های اسپکتروفتومتر و تجهیزات آزمایشگاهی است. این شرکت برای تولید دستگاه‌های با دقت بالا و کارآیی عالی شناخته می‌شود.

2. Thermo Fisher Scientific: شرکت Thermo Fisher Scientific یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات علمی و آزمایشگاهی در جهان است. این شرکت به طور گسترده ای دستگاه‌های اسپکتروفتومتر با دقت بالا و کیفیت عالی را تولید می‌کند.

3. Shimadzu Corporation: شرکت Shimadzu Corporation یکی از تولیدکنندگان بزرگ دستگاه‌های اسپکتروفتومتر و تجهیزات آزمایشگاهی در جهان است. این شرکت به دلیل کیفیت بالا و عملکرد قابل اطمینان دستگاه‌هایش معروف است.

4. PerkinElmer: شرکت PerkinElmer یکی دیگر از تولیدکنندگان برجسته دستگاه‌های اسپکتروفتومتر است که به طور گسترده از آن در صنایع مختلف استفاده می‌شود. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و دقت، دستگاه‌های با کیفیت بالا را تولید می‌کند.

5. Agilent: شرکت Agilent نیز یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دستگاه‌های اسپکتروفتومتر در جهان است که با تمرکز بر توسعه تکنولوژی‌های نوین، دستگاه‌های با عملکرد بالا و دقت عالی را تولید می‌کند.
خلاصه مطالب 
دستگاه اسپکتروفتومتر مدل Uv2150 یونیکو آمریکا یکی از پرفروشترین و اقتصادی ترین اسپکتروفتومترهای با طول موج نامرئی و مرئی در ایران میباشد.طراحی دقیق و به روز سیستمهای الکترونیکی با پردازش بالا و کاربر پسند این اسپکتروفتومتر را از مدلهای چینی خود متمایز نموده است.
این دستگاه نسبت به مدلهای قدیمی تر خود دارای صدای کمتری میباشد.با اتخاذ دقت بالا در طراحی سیستمهای نوری این دستگاه و باریک کردن گذر نور از طیف سنجی تا 5 نانومتر کمک میکند تا نورهای اضافی مزاحم به حداقل برسد.

مشخصات فنی :
  • محدوده طول موج : 200 تا 1000 نانومتر
  • نوع پرتودهی : تک پرتوی ، گرتینگ سیستم 1200 لاین در میلیمتر
  • دقت طول موج: ±2 nm
  • تکرار طول موج:±1 nm
  • نورهای مزاحم : < 0.3%T at 220 & 340 nm
  • محدوده نوردهی : 0-125%T   
  • 0-2.5A
  • 0-1999C (0-1999F)
  • دقت نوردهی: ±0.004A at 0.5A
  • صفحه نمایش و خروجی داده ها دو خط : Two line, 9-LED/RS232C
  • منبع نوری : لامپ هالوژن تنگستن / دوتریوم لامپ
  • قدرت مورد نیاز:110V/50Hz,  230V/60Hz, switchable
    دارای هولدر که 4 عدد کوت در آن میتوان نگهداری کرد
  • دارای هولدر که 4 عدد کوت در آن میتوان نگهداری کرد
  • دمای کار : 5°C to 3°5C
    محدوده رطوبت : تا 85%
    سایز دستگاه : 140 میلیمتر ارتفاع 470 میلیمتر عرض 400 میلیمتر عمق
    سایز دستگاه با کارتن (زمان حمل و نقل) : 290 میلیمتر ارتفاع 570 میلیمتر عرض 500 میلیمتر عمق
    وزن دستگاه خالص : 14.5 کیلوگرم
    وزن دستگاه با کارتن: 15.9 کیلوگرم
  • محدوده رطوبت : تا 85%
  • سایز دستگاه : 140 میلیمتر ارتفاع 470 میلیمتر عرض 400 میلیمتر عمق
  • سایز دستگاه با کارتن (زمان حمل و نقل) : 290 میلیمتر ارتفاع 570 میلیمتر عرض 500 میلیمتر عمق
  • وزن دستگاه خالص : 14.5 کیلوگرم
  • وزن دستگاه با کارتن: 15.9 کیلوگرم
  • صفحه نمایش دیجیتال
  • روش کار بسیار آسان
  • صفر نمودن خودکار دستگاه
  • هولدر نمونه ها انعطاف پذیر
  • دتکتور حالت جامد برای کل محدوده طول موج
  • قابلیت تعویض آسان فیلترهای دستگاه
  • دارای لوازم جانبی کامل برای سهولت در کار
  • بسته نرم افزاری اختیاری جهت نصب به کامپیوتر
  • ساخت کمپانی یونیکو آمریکا ساخت شده در چین
  • دارای یکسال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش


موارد مشابه:

اسپکتروفتومتر

مدل UV2150

اسپکتروفتومتر چیست؟

اسپکتروفتومتر قیمت مناسب

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ