الکترود pH متر مدل HI1131B با فیش BNC جهت استفاده در دستگاههای مدل HI2211 و HI8424 هانا
الکترود pH هانا، یک الکترود نسبتاً پرکاربرد در علوم شیمی، زیست‌شناسی، کشاورزی، مهندسی محیط زیست و سایر حوزه‌های مرتبط است. این الکترود، شامل یک سنسور حساس به یون هیدروژن (H+) است که برای اندازه‌گیری pH مورد استفاده قرار می‌گیرد. از الکترود pH هانا در اندازه‌گیری pH محلول‌های آبی، مانند آب‌های آشامیدنی، نمونه‌های خاک و گیاهان، محلول‌های شیمیایی و غیره استفاده می‌شود.

الکترود pH هانا، از دو قسمت اصلی تشکیل شده است: الکترود حساس به H+ و الکترود مرجع. الکترود حساس به H+، شامل یک غشا حساس به H+ است که برای جذب یا انتقال یون‌های H+ استفاده می‌شود. الکترود مرجع، شامل یک محلول الکترولیت مرجع است که به عنوان یک نقطه مرجع برای اندازه‌گیری pH استفاده می‌شود.

در کل، الکترود pH هانا یک ابزار پرکاربرد و حیاتی برای اندازه‌گیری pH است که در بسیاری از حوزه‌های مرتبط با شیمی، زیست‌شناسی و محیط زیست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

الکترود pH متر مدل HI1131B با فیش BNC جهت استفاده در دستگاههای مدل HI2211 و HI8424 هانا

یک الکترود بسیار اقتصادی و پر مصرف جهت استفاده تا دمای 100 درجه


لطفا پس از پایان اعتبار قیمت با تلفن 88920648 تماس حاصل فرمائید

جزئیات

Hanna Instruments طیف گسترده ای از الکترودهای pH را ارائه می دهد که برای بسیاری از کاربردهای مختلف طراحی شده اند. نوع شیشه ای که برای اندازه گیری pH، شکل لامپ، مواد بدن، نوع اتصالات، نوع مرجع و الکترولیت مورد استفاده قرار می گیرد، تنها برخی از ملاحظات طراحی است.

HI1131B با شیشه درجه حرارت (HT)، لامپ کروی، بدنه شیشه ای، سرامیک سرامیکی تنها، اتصال دوگانه و با 3.5M KCl قابل استفاده مجدد است.

ht glass

 

فرمولاسيون شیشه بالا دما

اندازه گیری pH در دمای بسیار بالا به لامپ شیشه ای حساس مضر است و عمر آن را کوتاه می کند. یک الکترود PH با لیزر عمومی (GP) دارای مقاومت 100 مگاوام در 25 درجه سانتیگراد خواهد بود در حالی که مقاومت شیشه شیشه HT حدود 400 مگاوات در 25 درجه سانتیگراد است. همانطور که HI1131B در دمای بالا مورد استفاده قرار می گیرد مقاومت به سمت GP شیشه ای نزدیک می شود. HI1131B مناسب برای استفاده با نمونه هایی است که از 0 تا 100 درجه سانتی گراد اندازه گیری می شود
.

conical tip

 

نکات شیشه ای کروی

لامپ کروی برای استفاده عمومی است. دیگر شکلهای نوک شامل مخروطی برای نفوذ و نوک تخت برای اندازه گیری سطح است
.

 

glass body

شیشه ای بدن

بدنه شیشه ای ایده آل برای استفاده آزمایشگاهی است. شیشه به بسیاری از مواد شیمیایی خشن مقاوم است و به راحتی تمیز می شود. بدن شیشه همچنین اجازه می دهد تا انتقال سریع از گرما به الکترولیت مرجع داخلی. mV تولید شده توسط سلول مرجع وابسته به دما است. سریع تر الکترود به تعادل می رسد، پتانسیل مرجع استوارتر
.



single ceramic double junction

مرجع مجزا دو جانبه سرامیک

HI1131B طراحی دو طرفه است. الکترودهای pH به صورت تک اتصال یا اتصال دوگانه در دسترس هستند. برای شرح کامل تفاوت ها، زیر را ببینید. اتصالی که به عنوان یک پل نمکی شناخته می شود، بخش مهمی از مدار الکتریکی است. حرکت یون ها باید از طریق اتصال برای یک خواندن ثابت ادامه یابد. مرجع بیرونی یک فریت سرامیکی تنها دارد. سرامیک مواد متخلخل است که به راحتی با بدن شیشه ترکیب شده و ضریب انبساط مشابهی دارد. اتصال سرامیکی یک جریان با سرعت 15-20 μL / hour است. انواع دیگر اتصالات با سرعت جریان بالاتر و با مواد مختلف ساخته شده اند.

 

refillable

قابل انعطاف

HI1131B یک پروب مجتمع شده است. از آنجایی که الکترود الکترودهای ترکیبی دوبعدی است، محلول پر شدن HI7082 3.5M KCl است. این محلول هیچ نقره ای با یک الکترود مجزا ندارد. عدم وجود نقره باعث جلوگیری از رسوب نقره در سطح اتصال و مسدود شدن آن می شود. انسداد اتصال به نتایج خوشه ای ناگهانی و غیر منتظره منجر خواهد شد.

 

BNC

اتصال BNC

HI1131B از یک اتصال BNC استفاده می کند. این نوع اتصال جهانی است که می توان آن را در هر pH متر که دارای ورودی پروب BNC زن است استفاده کرد. انواع دیگر اتصالات شامل DIN، نوع پیچ، نوع T و 3.5 میلی متری برای نام چند است. این نوع اتصالات تمایل دارند که برای یک نوع خاص از دستگاه اختصاصی باشند و قابل تعویض نیستند.


 

 

الکترودهای pH در مقابل الکترودهای pH دو طرفه


ساختار الکترود شیشه ای
structure of glass electrode

الکترودهای معمولی به طور معمول اتصال مجزا هستند. همانطور که در نمودار دی الکترود شیشه نشان داده شده است، این الکترود ها فقط یک اتصال مجزا بین سیم داخلی داخلی و راه حل خارجی دارند. تحت شرایط نامطلوب، مانند فشار بالا، دمای بالا، راه حل های بسیار اسیدی یا قلیایی، جریان مثبت الکترولیت از طریق اتصال اغلب به عقب می افتد و در نتیجه ورودی محلول نمونه به محفظه مرجع است. اگر این کار بدون کنترل باقی بماند، الکترود مرجع می تواند آلوده شود و منجر به شکست کامل الکترود شود. یکی دیگر از مشکلات بالقوه ای که با الکترودهای تک سوئیچ صورت می گیرد مسدود شدن اتصال به علت بارندگی کلرید نقره (AgCl) است. نقره ای می تواند به راحتی در نمونه های حاوی بافر Tris یا فلزات سنگین رسوب کند. هنگامی که محلول الکترولیت با نمونه ارتباط برقرار می کند، برخی از AgCl روی چهره خارجی اتصالات رسوب می کند. نتیجه خواندن ناگهانی از سنسور است.

    
همانطور که از نامش بر می آید، سیستم اتصال دوگانه هانا دارای دو اتصال است که تنها یکی از آنها در تماس با نمونه است که در شکل نشان داده شده است. تحت شرایط نامطلوب، گرایش به نمونه ورودی مشهود است. با این حال، به عنوان سیستم الکترود مرجع از لحاظ فیزیکی از منطقه الکترولیت میانی جدا شده، آلودگی الکترود به حداقل می رسد. احتمال وجود مسدود شدن اتصال نیز با یک الکترود اتصال دوگانه کاهش می یابد از زمانی که سلول بیرونی بیرونی از محلول پر از "نقره ای" استفاده می کند. از آنجایی که نقره ای وجود ندارد، هیچ اتفاقی نمی افتد که می تواند به انسداد اتصال متصل شود.
    
مشخصات فنی
    
شیشه ی بدن
    
مرجع دوگانه Ag / AgCl
    
تقسیم / جریان جریان سرامیک تک / 15-20 μL / h
    
الکترولیت 3.5M KCl
    
pH محدوده: 0 تا 13
    
حداکثر فشار 0.1 بار
    
پیک شکل کروی (قطر: 9.5 میلی متر)
    
دمای عملیاتی توصیه شده 0 تا 100 درجه سانتیگراد (32 تا 212 درجه فارنهایت) - HT
    
سنسور دما شماره
    
مطابق پین شماره
    
تقویت کننده شماره
    
شماره دیجیتال
    
کابل کواکسیال؛ 1 متر (3.3 سانتی متر)
    
اتصال BNC
    
هدف کلی برنامه ها، درجه حرارت بالا، هدف آزمایشگاهی عمومی
    
گارانتی 6 ماه
فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۱۳,۰۶۵,۰۱۹ تومان
bsjylgrbucemmekrdchtzwooei55a3z5uyqe453oiustepcsqgja.mx-verification.google.com.

ابزار وبلاگ