فرمامید یک لیتر کد 104008 ساخت کمپانی مرک

فرمامید یک ترکیب شیمیایی با فرمول شیمیایی HCONH2 است. این ترکیب به عنوان حلال در صنایع مختلف شیمیایی استفاده می‌شود و همچنین در تهیه رزین‌های اوره-فرمالدهید، پلاستیک‌ها، نایلون، کتون و نیتروسلولز نیز به کار می‌رود. همچنین در بعضی از روش‌های آزمایشگاهی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرمامید به عنوان یک حلال در صنایع مختلف شیمیایی مانند تهیه رزین‌های اوره-فرمالدهید، پلاستیک‌ها، نایلون، کتون و نیتروسلولز استفاده می‌شود. همچنین به عنوان یک حلال در بعضی از روش‌های آزمایشگاهی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، فرمامید به عنوان یک ماده میانی در سنتز برخی ترکیبات شیمیایی مانند فارماکولوژی، آنالیز مواد و همچنین در تهیه محصولات پراکنده مانند نانوذرات، مواد نگهدارنده، رنگ‌ها و رزین‌ها استفاده می‌شود.
فرمامید به عنوان یک حلال چندمنظوره در صنایع مختلف شیمیایی، می‌تواند عملکردهای متنوعی را ایفا کند. در صنایع پلاستیک، فرمامید به عنوان یک حلال مونومرهایی مانند آکریلونیتریل و استایرن به کار می‌رود. در صنایع رنگ‌سازی، فرمامید به عنوان حلال برای مواد رنگی به کار می‌رود. در صنایع الیاف، فرمامید به عنوان یک حلال برای پلی اورتان و نایلون به کار می‌رود. همچنین در تهیه رزین‌های اوره-فرمالدهید، فرمامید به عنوان یک حلال استفاده می‌شود. در آزمایشگاه، فرمامید به عنوان یک حلال برای ذوب نمونه‌های پلاستیکی، ایجاد پایداری برای آنزیم‌ها و محلول‌های آنزیمی و نیز در مراحل اولیه سنتز برخی ترکیبات شیمیایی به کار می‌رود.
فرمامید (Formamide) یک ترکیب شیمیایی با فرمول شیمیایی HCONH2 است. برخی از ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی فرمامید به شرح زیر است:

- جرم مولکولی: 45.04 g/mol
- چگالی: 1.133 g/cm³
- دمای ذوب: 2.55 درجه سلسیوس
- دمای جوش: 210 درجه سلسیوس
- فشار بخار: 0.8 mmHg در 25 درجه سلسیوس
- ضریب شکست نور: 1.445 در 589 نانومتر
- ثابت dielectric: 111 در 20 درجه سلسیوس
- حلالیت: حلال آب، الکل، استات‌ها، چندین فلاوروکربن، اترها و بنزن
- خطرات: فرمامید می‌تواند سمی باشد و برای برخی افراد با مشکلات تنفسی مشکل سلامتی ایجاد کند. به همین دلیل، باید در محیط‌های خوب تهویه شده استفاده شود و مراقبت‌های ایمنی لازم رعایت شود.
فرمول شیمیایی فرمامید (Formamide) به صورت HCONH2 نمایش داده می‌شود.
فرمامید (Formamide) یک ترکیب شیمیایی با خطراتی است که باید در هنگام کار با آن مراقبت‌های ایمنی لازم رعایت شود. برخی از خطرات و مشکلات جانبی کار با فرمامید عبارتند از:

- تحریک چشم‌ها و راه‌های تنفسی: از این رو باید از استفاده از وسایل محافظتی، مانند عینک و ماسک حفاظتی، استفاده کرد.
- تحریک پوست: این ترکیب می‌تواند باعث تحریک و خشکی پوست شود. بنابراین، باید از استفاده از دستکش‌های محافظتی استفاده کرد.
- تأثیرات سمی: در صورتی که فرمامید در محیط کار باز یا در هوای نامناسب تنفس شود، می‌تواند تأثیرات سمی و آسیب به سلول‌های تنفسی داشته باشد. به همین دلیل، باید در محیط‌های خوب تهویه شده کار کرد و از استفاده از ماسک حفاظتی نیز استفاده کرد.

بنابراین، در کار با فرمامید باید مراقبت‌های ایمنی لازم را رعایت کرد و از وسایل محافظتی مناسب استفاده کرد. همچنین، باید در محیط‌های خوب تهویه شده کار کرد تا از احتمال تنفس بخارات فرمامید کاسته شود.
فرمامید یک ترکیب شیمیایی است که در بسیاری از شرکت‌های تولید کننده محصولات شیمیایی تولید می‌شود. برخی از شرکت‌های تولید کننده فرمامید عبارتند از:

- Sigma-Aldrich
- Merck KGaA
- Thermo Fisher Scientific
- Alfa Aesar
- TCI Chemicals
- Santa Cruz Biotechnology

البته این فهرست تنها محدود به شرکت‌های معروف نیست و بسیاری از شرکت‌های کوچک‌تر نیز این ترکیب را تولید می‌کنند.
برای حمل و نگهداری فرمامید (Formamide) باید شرایط زیر را رعایت کرد:

- نگهداری در جای خشک و خنک: فرمامید باید در محیطی با دمای پایین و خشک نگهداری شود تا از تجزیه و تحلل آن جلوگیری شود.
- جداگانه نگهداری از مواد اکسید کننده: فرمامید با مواد اکسید کننده به سختی قابل انطباق است، بنابراین باید آن را در محیطی جداگانه و از دسترس این مواد نگهداری کرد.
- جلوگیری از تماس با پوست و چشم: برای جلوگیری از تحریک پوست و چشم باید در هنگام کار با فرمامید از وسایل محافظتی مانند دستکش، عینک و ماسک حفاظتی استفاده کرد.

همچنین باید مطمئن شوید که فرمامید با سایر مواد شیمیایی که در انبار شما نگهداری می‌شوند، واکنش ندارد. در صورت ایجاد هر گونه واکنش شیمیایی، باید فرمامید را با سرعت از محل برداشت و به محل مناسبی منتقل کرد که از سایر مواد مخرب دور باشد.
هنگام خرید فرمامید به نکات زیر توجه کنید:

1- از فروشندگان معتبر خرید کنید: برای اطمینان از کیفیت و خلوص فرمامید، بهتر است از فروشندگان معروف و معتبر خرید کنید. بررسی تاریخچه و سابقه فروشنده، از مشتریان پیشین و نظرات آن‌ها از خدمات فروشگاه استفاده کنید.

2- توجه به خلوص محصول: هنگام خرید فرمامید به خلوص محصول توجه کنید. فرمامید خالص باید دارای خلوص بالایی باشد تا عملکرد بهینه داشته باشد. از سطح خلوص محصول از طریق برچسب بر روی بطری یا بسته بندی آن اطلاع حاصل کنید.

3- تاریخ انقضا: قبل از خرید فرمامید، تاریخ انقضای محصول را بررسی کنید. محصولات منقضی شده احتمال دارد عملکرد آن‌ها کاهش یابد و حتی خطراتی را برای کاربران به وجود آورد.

4- توجه به شرایط حمل و نگهداری: برای حفظ خواص فرمامید باید آن را در شرایط مناسب حمل و نگهداری کنید. بنابراین پیش از خرید، از شرایط حمل و نگهداری مناسب آن مطلع شوید و در هنگام حمل و نقل به این شرایط توجه کنید.

5- توجه به قیمت: برای خرید فرمامید، قیمت را با سایر فروشندگان مقایسه کنید تا قیمت مناسبی را پیدا کنید. اما توجه داشته باشید که قیمت پایین همیشه بهترین گزینه نیست و ممکن است کیفیت محصول را به خطر بیاندازد.

اعتبار قیمت تا تاریخ 1401.5.8

کاربرد

فرمامید دوبلکس اسید نوکلئیک را بی ثبات می کند و ممکن است به طور معمول ، با غلظت 50٪ ، در پروتکل های ترکیبی که به دمای هیبریداسیون پایین تر نیاز دارند ، استفاده شود.

تجزیه و تحلیل یادداشت

سنجش (N ؛ Kjeldahl): .0 99.0 Id
هویت (IR): آزمون عبور
تراکم (د 20 درجه سانتیگراد / 4 درجه سانتیگراد): 1.132 - 1.135
آب (طبق کارل فیشر): ≤ 0.3

شماره CAS75-12-7
 شماره MDLMFCD00007941
 شماره Beilstein / REAXYS505995
وزن مولکولی45.04
فرمول خطیHCONH 2
 شماره شاخص EC200-842-0
منفجر شدن لیمو2.7-19.0٪ (v / v)
mp2-3 درجه سانتیگراد (روشن)
InChI1S / CH3NO / c2-1-3 / h1H ، (H2،2،3)
فشار بخار0.08 میلی متر جیوه (20 درجه سانتیگراد)
قدرت5325 میلی گرم / کیلوگرم LD50 ، خوراکی (موش صحرایی)
جفت باز210 درجه سانتیگراد (روشن)
رشته لبخندهاNC = O
چگالی بخار1.55 (در مقابل هوا)
PH8-10 (20 درجه سانتیگراد ، 200 گرم در لیتر در H2O)
تراکم1.134 گرم در میلی لیتر در دمای 25 درجه سانتیگراد (روشن)
شرایط نگهداریدر دمای 2+ تا 25 درجه سانتیگراد نگهداری شود.
سطح کیفیت200
دمای خود اشتعال932 درجه فارنهایت
ضریب شکستn20 / D 1.447 (روشن)
دمای انتقالنقطه اشتعال 175 درجه سانتیگراد
کلید InChIZHNUHDYFZUAESO-UHFFFAOYSA-N
30 میلی متر جیوه (129 درجه سانتیگراد)

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
bsjylgrbucemmekrdchtzwooei55a3z5uyqe453oiustepcsqgja.mx-verification.google.com.

ابزار وبلاگ