سدیم تیو سولفات پنا هیدرات 2.5 کیلویی کد 106513

قیمت خرید تیوسولفات سدیم مرک آلمان کد 106513

مشخصات:

·       فرمول: Na2S2O3.5H2O

·       مگاوات: 248.19 گرم بر مول

·       دوشنبه ذوب: 48 درجه سانتی گراد

·       چگالی: 1.67 g/cm³ (20 °C)

·       محیط نگهداری: محیط

·       شماره MDL: MFCD00149186

·       شماره CAS: 10102-17-7

·       EINECS: 231-867-5

·       شاخص مرک: 12,08844

تیوسولفات سدیم ( تیوسولفات سدیم ) یک ترکیب معدنی با فرمول Na2S2O3 است. xH2O. معمولاً به صورت پنتا هیدرات سفید یا بی رنگ Na2S2O3·5H2O موجود است. جامد یک ماده کریستالی گلدار (به راحتی آب از دست می دهد) است که به خوبی در آب حل می شود.

تیوسولفات سدیم در استخراج طلا ، تصفیه آب ، شیمی تحلیلی ، ساخت فیلم های عکاسی و چاپ های مبتنی بر نقره و پزشکی استفاده می شود. کاربردهای پزشکی تیوسولفات سدیم شامل درمان مسمومیت با سیانید و پیتریازیس است. این دارو در فهرست داروهای ضروری سازمان جهانی بهداشت ، ایمن ترین و مؤثرترین داروهای مورد نیاز در یک سیستم بهداشتی قرار دارد .

آزمیران به عنوان وارد کننده محصولات مرک آلمان آمادگی دارد تیوسولفات سدیم آزمایشگاهی را با قیمت مناسب و در انواع بسته بندیها مختلف در فروش اینترنتی خود در اختیار محققین دانشجویان و اساتید دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی قرار دهد. لطفا جهت خرید درخواست خود را به شماره واتس آپ 09125344368 ارسال کنید کارشناسان فروش فورا قیمت ، برگه آنالیز و MSDS این ماده شیمیایی را برایتان ارسال خواهند کرد.

خصوصیات ظاهری:

·       سطح کیفیت 100

·       شکل ظاهری پودر

·       pH 6.0-7.5 (20 درجه سانتیگراد، 100 گرم در لیتر در H2O)

·       mp 48 درجه سانتی گراد

·       حلالیت 701 گرم در لیتر

·       چگالی 1.74 گرم بر سانتی متر مکعب در 20 درجه سانتی گراد

·       کاربرد(های) دارویی

·       دمای ذخیره سازی 2-30 درجه سانتی گراد

موارد مصرف : آزمایشگاههای تحقیقاتی ، آزمایشگاههای کنترل کیفی ، آزمایشگاههای پژوهشی ،

کاربرد:

تیوسولفات سدیم عمدتاً در صنعت استفاده می شود. به عنوان مثال، از آن برای تبدیل رنگ ها به فرم محلول لوکو استفاده می شود. همچنین برای سفید کردن «پشم، پنبه، ابریشم، ... صابون، چسب، خاک رس، ماسه، بوکسیت و... روغن های خوراکی، چربی های خوراکی و ژلاتین» استفاده می شود.

کاربردهای پزشکی

تیوسولفات سدیم در درمان مسمومیت با سیانید استفاده می شود . کاربردهای دیگر عبارتند از درمان موضعی کرم حلقوی و کچلی ، و درمان برخی عوارض جانبی همودیالیز و شیمی درمانی .

پردازش عکس

هالیدهای نقره ، به عنوان مثال، AgBr ، اجزای معمولی امولسیون های عکاسی، پس از درمان با تیوسولفات آبی حل می شوند. این کاربرد به عنوان یک ثابت کننده عکاسی توسط جان هرشل کشف شد . برای پردازش کاغذ فیلم و عکس استفاده می شود. تیوسولفات سدیم به عنوان یک تثبیت کننده عکاسی شناخته می شود و اغلب به عنوان "hypo" از نام شیمیایی اصلی، هیپوسولفیت سودا شناخته می شود. تیوسولفات آمونیوم معمولاً برای این کاربرد به تیوسولفات سدیم ترجیح داده می شود.

خنثی کردن آب کلردار

برای کلر زدایی آب لوله کشی از جمله کاهش سطح کلر برای استفاده در آکواریوم ها، استخرها و اسپاها (به عنوان مثال، پس از سوپرکلره ) و در کارخانه های تصفیه آب برای تصفیه آب ته نشین شده پس از شستشو قبل از رهاسازی در رودخانه ها استفاده می شود. واکنش کاهش مشابه واکنش کاهش ید است.

در آزمایش pH مواد سفید کننده ، تیوسولفات سدیم اثرات رنگ برنده سفید کننده را خنثی می کند و به فرد اجازه می دهد تا pH محلول های سفید کننده را با نشانگرهای مایع آزمایش کند. واکنش مربوطه مشابه واکنش ید است: تیوسولفات هیپوکلریت (ماده فعال در سفید کننده ) را کاهش می دهد و در نتیجه به سولفات اکسید می شود. واکنش کامل این است:

4 NaClO + Na 2 S 2 O 3 + 2 NaOH → 4 NaCl + 2 Na 2 SO 4 + H 2 O

به طور مشابه، تیوسولفات سدیم با برم واکنش می دهد و برم آزاد را از محلول خارج می کند. محلول های تیوسولفات سدیم معمولاً به عنوان یک اقدام احتیاطی در آزمایشگاه های شیمی هنگام کار با برم و برای دفع ایمن برم، ید یا سایر اکسید کننده های قوی استفاده می شود.

موارد مشابه :

برگه آنالیز:

·       سنجش (یدومتریک) ≥ 98.5٪

·       هویت قبولی در آزمون

·       مقدار pH (10٪؛ آب) 6.0 - 9.0

·       سولفات و سولفیت (به صورت SO4) ≤ 0.6٪

·       کلسیم (کلسیم) و منیزیم (منیزیم) ≤ 0.2٪

·       آهن (آهن) ≤ 0.005٪

·       اب 32.0 - 38.0 %

سئوالات شما

آخرین به روز رسانی 1401.8.3

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان

ابزار وبلاگ