فریک آمونیوم سولفات مرک آلمان 1 کیلویی کد 103776

اخرین به روز رسانی 1402/07/26

سولفات آهن آمونیوم (III) ، NH 4 Fe (SO 4 ) 2 · 12 H 2 O، یا NH 4 [Fe(H 2 O) 6 ] (SO 4 ) 2 · 6 H 2 O، همچنین به عنوان سولفات آمونیوم آهن شناخته می شود. (FAS) یا زاج آهن ، نمکی مضاعف در کلاس آلوم ها است که از ترکیباتی با فرمول کلی AB(SO 4 ) 2 · 12 H 2 O تشکیل شده است .. در مورد منشأ رنگ کریستال ها بحث هایی وجود داشته است، برخی آن را به ناخالصی های موجود در ترکیب نسبت می دهند، و برخی دیگر ادعا می کنند که این خاصیت خود کریستال است.

 

آمونیوم فریک سولفات یک پارامغناطیس ، اسیدی و برای میکروارگانیسم ها سمی است. این یک عامل اکسید کننده ضعیف است که می تواند به نمک موهر ، سولفات آمونیوم آهن احیا شود.

آزمیران به عنوان وارد کننده محصولات مرک آمادگی دارد آمونیوم آیرون 3 سولفات آزمایشگاهی را با قیمت مناسب و در انواع بسته بندیها مختلف در فروش اینترنتی خود در اختیار محققین دانشجویان و اساتید دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی قرار دهد. لطفا جهت خرید درخواست خود را به شماره واتس آپ 09125344368 ارسال کنید کارشناسان فروش فورا قیمت ، برگه آنالیز و MSDS این ماده شیمیایی را برایتان ارسال خواهند کرد.

 

·       نام مترادف : آمونیوم آیرون 3 سولفات – آمونیوم فریک سولفات – آلوم آهن – فریک آمونیوم سولفات

·       نامهای انگلیسی :  Ammonium iron(III) sulfate dodecahydrate, Alum iron, Ferric ammonium sulfate, Iron alum, Iron(III) ammonium sulfate فرمول : (NH4)6Mo7O24 · 4 H2O

·       شماره Cas : 7783-83-7

·       جرم ملکولی :  482.19

·       کد کالا : 103776

·       بسته بندیهای موجود : 500 گرمی و 1 و 5 و 12 و 50 کیلویی     

·       ساخت شرکت مرک آلمان  

 

خصوصیات ظاهری:

·       بصورت جامد

·       درجه خلوص 99 تا 101%

·       نقطه ذوب 39-41 °C

·       دارای pH  : 1.8 (20 °C, 100 g/L in H2O)

·       دمای نگهداری 15-25 درجه سانتی گراد

موارد مصرف : آزمایشگاههای تحقیقاتی ، آزمایشگاههای کنترل کیفی ، آزمایشگاههای پژوهشی ،

کاربرد:

·       زمینه های استفاده از FAS شامل تصفیه فاضلاب، دباغی ، تولید مواد رنگزا ، و به عنوان یک عامل اچ در تولید قطعات الکترونیکی است . در حوزه وسیعی از کاربردها، از جمله تجهیزات تبرید آدیاباتیک ، تجزیه و تحلیل بیوشیمیایی و سنتز آلی استفاده شده است.

موارد مشابه :

برگه آنالیز:

·       سنجش (یدومتریک): 99.0 - 102.0 %

·       ماده نامحلول: ≤ 0.005 %

·       کلرید (Cl): ≤ 0.0005 %

·       نیترات (NO3): ≤ 0.01٪

·       مس (مس): ≤ 0.001 %

·       Fe II (آهن II): ≤ 0.001٪

·       کلسیم (کلسیم): ≤ 0.01٪

·       K (پتاسیم): ≤ 0.005٪

·       Mg (منیزیم): ≤ 0.001٪

·       منگنز (منگنز): ≤ 0.005 %

·       سدیم (سدیم): ≤ 0.01٪

·       سرب (سرب): ≤ 0.0005٪

·       روی (روی): ≤ 0.001 %

·       مربوط به ACS، ISO، Reag است. Ph. Eur.

سئوالات شما :

نقش سولفات آهن آمونیوم III چیست؟

دودکاهیدرات سولفات آهن آمونیوم (III) یک معرف است که به عنوان ماده رنگرزی در رنگرزی و چاپ پارچه استفاده می شود. همچنین در شیمی تجزیه به عنوان استاندارد آهن مورد استفاده قرار می گیرد. در بیوشیمی، سولفات آهن آمونیوم به عنوان یک کاتالیزور برای تولید رادیکال های آزاد استفاده می شود.

رنگ سولفات آهن آمونیوم چیست؟

سبز روشن

سولفات آمونیوم آهن به صورت جامد کریستالی سبز روشن ظاهر می شود.

سولفات آمونیوم آهن III چه نوع معرفی است؟

عامل اکسید کننده ضعیف

این یک عامل اکسید کننده ضعیف است که می تواند به نمک موهر، سولفات آمونیوم آهن احیا شود.

در کدام روش از سولفات آمونیوم آهن به عنوان شاخص استفاده می شود؟

تجزیه و تحلیل شیمیایی نام روشی است که از سولفات آمونیوم آهن به عنوان شاخص استفاده می شود. اساساً از این روش در ساخت عناصر دارویی استفاده می شود. در استانداردسازی فرمولاسیون استفاده می شود. فقط 50 گرم از این مقدار برای محلول 300 گرمی کافی است.

نشانگر زاج آهنی چیست؟

نشانگر آلوم فریک نشانگرهای شیمیایی است که به عنوان شاخص کاهش اکسیداسیون استفاده می شود . کاربرد محصول: در پزشکی، آنالیز شیمیایی و متالورژی استفاده می شود. هگزا هیدرات سولفات آمونیوم آهن (کریستالی)

رنگ سولفات آهن آمونیوم در آب چیست؟

سبز روشن

سولفات آمونیوم آهن که به آن نمک موهر نیز می گویند از حل کردن مخلوط هم مولار سولفات آهن هیدراته و سولفات آمونیوم در آب حاوی کمی اسید سولفوریک تهیه می شود.

وقتی سولفات آهن آمونیوم گرم می شود چه اتفاقی می افتد؟

سولفات آمونیوم آهن بلورهای سبز روشن را تشکیل می دهد. این نمک وقتی گرم می شود یونیزه می شود و تمام کاتیون ها و آنیون های موجود در آن را تولید می کند.

سولفات آمونیوم آهن چه نوع روش آزمایشی است؟

پودر شاخص DPD بافر شده به نمونه آب اضافه می شود و با کلر واکنش می دهد تا مشخصه رنگ صورتی آزمایش استاندارد DPD را ایجاد کند. سپس سولفات آمونیوم آهن (FAS) قطره قطره اضافه می شود تا زمانی که رنگ صورتی به طور کامل و برای همیشه ناپدید شود و نقطه پایانی واکنش را نشان دهد.

چرا از سولفات آمونیوم آهن در تیتراسیون استفاده می شود؟

هنگامی که محلول سولفات آمونیوم آهن در برابر پرمنگنات پتاسیم در حضور محیط اسیدی توسط اسید سولفوریک تیتر می شود. محیط اسیدی برای جلوگیری از رسوب اکسید منگنز ضروری است . در اینجا KMnO 4 به عنوان یک خود نشانگر عمل می کند و به این تیتراسیون پرمنگنات می گویند.

چرا محلول سولفات آمونیوم آهن قبل از تیتراسیون حرارت داده نمی شود؟

پاسخ. گرم کردن محلول سولفات آمونیوم آهن در این تیتراسیون مورد نیاز نیست زیرا سرعت واکنش حتی در دمای اتاق بسیار بالا است. علاوه بر این، در دماهای بالا، اکسیژن موجود در هوا ممکن است یون‌های آهن را به یون‌های آهن اکسید کند و خطاهایی را در آزمایش ایجاد کند.


فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۵,۷۵۲,۰۱۰ تومان

ابزار وبلاگ