1 و 10 فنانترولین مونو هیدرات 25 گرمی کد P9375 کمپانی سیگما آلدریچ آمریکا
فنانترولین مونو هیدرات یک ترکیب شیمیایی است که در آزمایشگاه ها برای تحقیقات و تحلیل های مختلف در زمینه هایی مانند شیمی، زیست شناسی، پزشکی و مهندسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ترکیب به عنوان یک عامل پایدار کننده برای انتقال برخی از پروتئین ها و آنزیم ها به کار می‌رود. همچنین در تحقیقات بر روی رشد سلولی، رشد باکتری ها و اثر ضد میکروبی نیز به کار می‌رود.

به طور کلی، فنانترولین مونو هیدرات به عنوان یک ماده شیمیایی در تحقیقات آزمایشگاهی برای تحلیل و بررسی اثرات مختلف در مواد زیستی و غیرزیستی به کار می‌رود.

کد P9375 یک محصول شیمیایی از شرکت Sigma-Aldrich است که شامل فنانترولین مونو هیدرات است. این ترکیب به عنوان یک ماده شیمیایی مورد استفاده در تحقیقات آزمایشگاهی و صنعتی برای تحلیل و بررسی اثرات مختلف در مواد زیستی و غیرزیستی استفاده می‌شود.

به طور خاص، فنانترولین مونو هیدرات در آزمایشگاه‌های شیمیایی و زیست شناسی برای استخراج فلزات از نمونه‌های زیستی، تحلیل ساختارهای پروتئینی و آنزیمی، تعیین غلظت آهن و آلومینیوم و همچنین به عنوان یک ماده شناور برای جداسازی سلول‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ترکیب همچنین به عنوان یک عامل پایدار کننده در فرآیندهای انتقال پروتئین و آنزیم‌ها به کار می‌رود. به طور کلی، فنانترولین مونو هیدرات به عنوان یک ترکیب مهم در تحقیقات آزمایشگاهی برای تحلیل و بررسی اثرات مختلف در مواد زیستی و غیرزیستی استفاده می‌شود.

مشخصات شیمیایی و فیزیکی فنانترولین مونو هیدرات به شرح زیر است:

- فرمول شیمیایی: C12H8N2.H2O
- وزن مولکولی: 198.22 گرم بر مول
- نقطه ذوب: 93-95 درجه سلسیوس
- ظاهر: پودر بلوری زرد روشن
- حلالیت در آب: 50 گرم در لیتر آب در دمای 20 درجه سلسیوس
- pH محلول آبی: حدود 6.5

از دیگر ویژگی‌های فنانترولین مونو هیدرات می‌توان به این موارد اشاره کرد:

- قابلیت حل شدن در الکل، استات اتیل، کلروفرم و اتر آمیلیک
- بدون بو و طعم
- محرک نیست
- سمیت ندارد

لازم به ذکر است که این مشخصات تنها برای محصولی با کد P9375 از شرکت Sigma-Aldrich صدق می‌کنند و مشخصات محصولات دیگر ممکن است با آنها تفاوت داشته باشد.

کار با فنانترولین مونو هیدرات باید با رعایت نکات ایمنی صورت گیرد. برخی از نکات ایمنی که باید در کار با این ترکیب رعایت شود، عبارتند از:

1- استفاده از لوازم حفاظت شخصی: در هنگام کار با فنانترولین مونو هیدرات باید از لوازم حفاظت شخصی، مانند دستکش، ماسک و عینک محافظ استفاده کرد.

2- جلوگیری از نشت: بهتر است در هنگام باز کردن بسته بندی، مراقب نشت و پراکندگی ذرات ترکیب باشید و برای جلوگیری از نشت از لوازمی مانند قیف، دیواره و یا جا مخصوص برای باز و بسته کردن بسته‌بندی استفاده کنید.

3- عدم نزدیکی به آتش و منابع حرارتی: فنانترولین مونو هیدرات باید از آتش، منابع حرارتی و اشعه UV دور نگه داشته شود.

4- عدم مخلوط کردن با مواد قابل اشتعال: این ترکیب با مواد قابل اشتعال قابل ترکیب نیست و باید از مخلوط کردن آن با این نوع مواد پرهیز کرد.

5- نگهداری در محیط خشک و خنک: برای حفظ خواص فنانترولین مونو هیدرات باید آن را در محیط خشک و خنک، دور از نور خورشید نگهداری کرد.

6- دور نگه داشتن از دسترس کودکان: این ترکیب باید در جایی نگه داری شود که از دسترس کودکان دور باشد.

7- استفاده در محیط خنک و خشک: هنگام استفاده از فنانترولین مونو هیدرات باید در محیط خنک و خشک به کار گرفته شود.

در کل، انجام همه کارهای مربوط به فنانترولین مونو هیدرات باید با رعایت دقیق نگهداری کرد 

فنانترولین مونو هیدرات باید در شرایط خشک و خنک نگهداری شود. دمای نگهداری باید بین 2 تا 8 درجه سلسیوس باشد. همچنین باید از نور خورشید و منابع گرما و رطوبت دور نگه داشته شود. هنگام حمل این ترکیب، باید از بسته‌بندی مناسبی استفاده کرد تا از آلودگی و نشت جلوگیری شود. همچنین در حمل و نقل از تکان‌های شدید خودداری کرد. همچنین باید این ترکیب را از دسترس کودکان دور نگه داشت. در صورتی که شرایط نگهداری به درستی رعایت نشوند، خصوصیات شیمیایی و فیزیکی فنانترولین مونو هیدرات ممکن است تغییر کند و احتمالاً برای استفاده آزمایشگاهی مناسب نباشد.

هنگام خرید فنانترولین مونو هیدرات 25 گرمی کد P9375 کمپانی سیگما آلدریچ آمریکا، به موارد زیر توجه کنید:

1. از فروشگاه‌های معتبر و با تجربه خرید کنید.

2. از شناسنامه و کاتالوگ محصول مطلع شوید و مطمئن شوید که ترکیب مورد نظر با کد محصول و نام تجاری صحیح است.

3. تاریخ انقضای محصول را بررسی کنید تا از خرید یک محصول منقضی شده جلوگیری کنید.

4. بسته‌بندی محصول را بررسی کنید و مطمئن شوید که در بسته‌بندی محکم و بدون خراش و آسیب است.

5. توصیه می‌شود از فروشگاه‌هایی خرید کنید که شرایط نگهداری محصول را رعایت کرده و تضمین کنند که محصول در شرایط ایده‌آل نگهداری شده است.

6. در صورت امکان، نظرات و تجربیات دیگر خریداران درباره فروشگاه و محصول را بررسی کنید.

7. در صورتی که برای اولین بار این محصول را خریداری می‌کنید، پیش از استفاده از آن، با دستورالعمل‌های استفاده و نگهداری آشنا شوید.

فنانترولین مونو هیدرات در آزمایشگاه‌های پتروشیمی و پالایشگاه نفت برای تحلیل و شناسایی فلزات سنگین مانند روی، مس و نیکل و همچنین در آنالیز آب‌های زیرزمینی و فاضلاب استفاده می‌شود. این ترکیب به عنوان یک لیگاند مورد استفاده قرار می‌گیرد تا فلزات مورد نظر با فنانترولین تشکیل کمپلکس دهند و سپس با روش‌های آنالیزی، میزان فلزات را مشخص کنند. همچنین در برخی آزمایشگاه‌های پالایشگاه نفت، فنانترولین مونو هیدرات به عنوان یک ماده‌ای برای شناسایی آرامیدهای موجود در نفت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ترکیب فنانترولین یک ترکیب آلی هتروسیکلیک است که با یون‌های فلزی کمپلکس می‌سازد. این کمپلکس‌ها در بیوشیمی، کاتالیز و شیمی تجزیه‌ای کاربردهای گسترده‌ای دارند. فنانترولین با آهن کمپلکس می‌سازد و به عنوان یک نشانگر اکسیداسیون-ایست شده است. 

1،10-فنانترولین مونو هیدرات در برخی موارد به عنوان یک مهارکنندهٔ فلزوپروتئین (MMP) در سلول‌های سرطانی پستان MDA-MB-231 مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین در کنترل منفی در آزمایش‌های زیموگرافی in situ نمونه‌های قلب موش به کار رفته است. همچنین در آزمایش‌های in vitro برای تست فعالیت کلاتاسیون و کاهش آهن با رزوراترول به کار رفته است. 

وقتی با مس کمپلکس می‌شود، فنانترولین فعالیت نوکلئاز دارد که در بررسی تعاملات پروتئین- DNA استفاده می‌شود.

علاوه بر کمپانی Sigma-Aldrich، شرکت‌های دیگری نیز فنانترولین مونو هیدرات را تولید می‌کنند که شامل:

1. شرکت TCI America

2. شرکت Alfa Aesar

3. شرکت Santa Cruz Biotechnology

4. شرکت Acros Organics

5. شرکت Toronto Research Chemicals

6. شرکت Merck

توصیه می‌شود قبل از خرید، شرکت‌های مختلف را بررسی کرده و با مقایسه قیمت و مشخصات فنی، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.
فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ