بتا سیکلو دکسترین 25 گرم کد c4767 سیگما آلدریچ
به روز رسانی 1403.1.28

سیکلودکسترین ها خانواده ای از اولیگوساکاریدهای حلقوی هستند که از یک حلقه ماکروسیکلیک از زیر واحدهای گلوکز تشکیل شده است که با پیوندهای گلیکوزیدی α-1،4 به هم متصل شده اند. سیکلودکسترین ها از نشاسته با تبدیل آنزیمی تولید می شوند. آنها در صنایع غذایی، دارویی، داروسازی و صنایع شیمیایی و همچنین کشاورزی و مهندسی محیط زیست استفاده می شوند.
سیکلودکسترین ها از 5 یا بیشتر واحدهای α-D-گلوکوپیرانوزید تشکیل شده اند که 1 تا 4 به هم مرتبط هستند، مانند آمیلوز (قطعه ای از نشاسته ). بزرگترین سیکلودکسترین حاوی 32 واحد 1,4-anhydroglucopyranoside است، در حالی که به عنوان یک مخلوط با مشخصه ضعیف، حداقل الیگوساکاریدهای حلقوی 150 عضوی نیز شناخته شده است. سیکلودکسترین های معمولی حاوی تعدادی مونومر گلوکز از شش تا هشت واحد در یک حلقه هستند که یک شکل مخروطی ایجاد می کنند:
❌ سیکلودکسترین ها مواد تشکیل دهنده بیش از 30 داروی مختلف تایید شده هستند.  سیکلودکسترین ها با درونی آبگریز و بیرونی آبدوست، کمپلکس هایی با ترکیبات آبگریز تشکیل می دهند. آلفا، بتا و گاما سیکلودکسترین همه به طور کلی توسط FDA ایالات متحده به عنوان ایمن شناخته می شوند . آنها برای تحویل انواع داروها، از جمله هیدروکورتیزون، پروستاگلاندین، نیتروگلیسیرین، ایتراکونازول، کلرامفنیکل استفاده شده است. سیکلودکسترین به این داروها حلالیت و پایداری می بخشد. ترکیبات شامل سیکلودکسترین‌ها با مولکول‌های آبگریز قادر به نفوذ به بافت‌های بدن هستند، از این ترکیبات می‌توان برای آزادسازی ترکیبات فعال بیولوژیکی تحت شرایط خاص استفاده کرد. در بیشتر موارد، مکانیسم تخریب کنترل‌شده چنین کمپلکس‌هایی مبتنی بر تغییر pH محلول‌های آبی است که منجر به از دست رفتن پیوندهای هیدروژنی یا یونی بین مولکول‌های میزبان و مهمان می‌شود. ابزارهای جایگزین برای از هم گسیختگی کمپلکس‌ها از حرارت دادن یا عمل آنزیم‌هایی که می‌توانند پیوندهای α-1،4 بین مونومرهای گلوکز را جدا کنند، استفاده می‌کنند. همچنین نشان داده شد که سیکلودکسترین ها نفوذ مخاطی داروها را افزایش می دهند. ❌ 
فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۴,۹۸۴,۰۰۳ تومان

ابزار وبلاگ