کیتوزاناز از استپتومایسین گریسیوس ۱۰ یونیتی کد C9830 شماره CAS: 51570-20-8
Chitosanase به عنوان Chitosan N-acetylglucosaminohydrolase نیز شناخته می‌شود. شماره‌ی CAS این آنزیم 51570-20-8 است و شماره‌ی کمیسیون آن در آنزیم‌ها (Enzyme Commission number) 3.2.1.132 است که توسط BRENDA و IUBMB اختصاص داده شده است. همچنین، شماره‌ی MDL این آنزیم MFCD00211797 است.
این آنزیم به صورت پودر لیوفیلیزه شده عرضه می‌شود. سطح کیفیت آن به ۲۰۰ تعیین شده است. فعالیت خاص آن بر اساس روش بردفورد بیشتر از ۵۰ واحد در میلی‌گرم پروتئین است. این آنزیم به‌وسیله کروماتوگرافی از نمونه پاک شده است. این آنزیم در آب حل می‌شود و در غلظت ۱۰ واحد در ۰.۳ میلی‌لیتر روشن تا کمی آبکی رنگ است. فعالیت Chitinase آن کمتر از ۱.۰ واحد در میلی‌گرم پروتئین است. دمای نگهداری این آنزیم باید در دمای منفی ۲۰ درجه سانتی‌گراد باشد.


ویژگی‌های Chitosanase از Streptomyces griseus
Chitosanase از Streptomyces griseus از نوع آنزیم سلولازی است که برای تجزیه Chitosan به کار می‌رود. این آنزیم به صورت اکستراسلولار تولید می‌شود و در شرایطی که به آن Chitosan افزوده شود، فعالیت خود را نشان می‌دهد. Chitosanase از Streptomyces griseus دارای وزن مولکولی حدود 38 کیلو دالتون است و از 230 اسید آمینه تشکیل شده است.

کاربردهای Chitosanase از Streptomyces griseus
Chitosanase از Streptomyces griseus به عنوان یک آنزیم فعال در حذف Chitosan از پوست، مواد غذایی و زباله‌های صنعتی استفاده می‌شود. همچنین، این آنزیم در تولید نوشابه، شیرینی و داروهای گیاهی نیز کاربرد دارد. به علاوه، در صنایع نساجی، Chitosanase از Streptomyces griseus به عنوان کاهش دهنده سختی الیاف پارچه و افزایش شفافیت آن‌ها به کار می‌رود.

بررسی‌های انجام شده بر روی Chitosanase از Streptomyces griseus
مطالعاتی در مورد Chitosanase از Streptomyces griseus انجام شده است که نشان می‌دهد این آنزیم به صورت طبیعی و با کمترین هزینه، قابل تولید است. همچنین، این آنزیم به دلی بررسی‌ها نشان داده است که فعالیت Chitosanase از Streptomyces griseus به‌طور قابل توجهی با تغییرات pH، دما، محتوای رطوبتی و غلظت Chitosan تغییر می‌کند. از این رو، بررسی‌هایی در مورد بهینه سازی شرایط تولید و کاربرد این آنزیم انجام شده است.

در یک مطالعه اخیر، اثر محیط کشت و عوامل تنظیم کننده بر تولید Chitosanase از Streptomyces griseus بررسی شد. نتایج نشان داد که آنزیم در محیط کشت YEME با سهام 1.5 درصد و با پلاکهای محیط کشت دارای غلظت اولیه‌ی باکتری 0.1 میلی لیتر بهترین عملکرد را دارد. همچنین، در این مطالعه، نتایج بهبود یافته برای تولید آنزیم با استفاده از عوامل تنظیم کننده‌ی کربن، نیتروژن و فسفر به دست آمد.

به طور کلی، استفاده از Chitosanase از Streptomyces griseus در صنایع مختلف مزایای فراوانی دارد. با توجه به اینکه این آنزیم به صورت طبیعی و با کمترین هزینه تولید می‌شود، بررسی‌های بیشتری برای بهینه سازی شرایط تولید و کاربرد آن در صنایع مختلف پیشنهاد می‌شود.
فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۳۸,۲۲۵,۰۲۵ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ